0

Er en Bmw 3-serie 318d dyr i drift, samt med forsikring?

spurt 2021-10-18 18:01:51 +0200

anonym bruker

Anonym

jeg skal snart til å kjøpe min første bil, har meget lyst på en bmw men kommer ikke overends med faren min, han mener at bmw har forferdelig mye forbruk og bryter sammen hele tiden. Har hørt at disse bilene er veldig dyre i forsikring men denne bilen som bruker en liten 2 liters rekkefirer kan vel ikke koste så vanvittig?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-10-18 20:16:39 +0200

updated 2021-10-18 20:17:51 +0200

En Bmw bryter hverken oftere sammen eller har høyere forbruk enn de de kan sammenligne seg med men obs de er kjent for sine register kjede problemer på sine N 47 motorer så viktig at enhver service er fulgt til punkt og prikke eller bedre. Sønnen min har en 2006 318D med M 47 motoren og den går som en kule men denne motoren var bedre enn den som kom i 2007 altså N 47 som ikke var like velykket. Forsikring ja sikkert dyrt da det lett er en ungdomsbil men ofte er det jo foreldrene som forsikrer de i de første årene.

Hilsen Mr.Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-10-19 11:43:01 +0200

Som Kamerat Wizard sier, dette med forsikring er knyttet opp til at BMW 3-serie altfor ofte ender som "ungdomsbil". Det gjør noe med ulykkestatisikken, og forsikringsbransjen driver ikke veledighet. Derved blir forsikringspremien svindyr for enkelte biler, sånn er det bare. Ja, man kan endelig forsikre en sånn bil på han far om han far har en ekstra avtale med feit bonus eller kan få en "startbonus" på 50 % eller noe sånt, for all del! Men glem nå ikke at dette har sin "pris": da får du ikke opparbeidet egen bonus om du kjører skadefritt....mao bordet fanger!

DEN KLOKE sjekker litt og velger en "gubbebil" som førstebil fremfor en typisk "ungdomsbil". Det trenger ikke være direkte kjedelig, men si at du er i markeet for Golf: en Golf med en 1.6 TDI eller for den sakens skyld, en 1.2 benziner under panseret vil være VELDIG mye billigere å forsikre enn en GTI! Og skal vi være ærlig: om du fortsatt skal bo i Norge og hovedsakelig ferdes i det norske veinettet...kanhende bare svippe frem og tilbake til den lokale pølsebua....hva i all verden skal du med mer "futt" enn du har i de to førstnevnte alternavene? Vi har faktisk Europas NEST LAVESTE gjennomsnittshastighet i offentlig veinett! For å holde følge med trafikken trenger vi som regel ikke mer enn 10-20 hk, dvs sånn circa en 2 CV av den eldste sorten - eller en Moskwitch 1958 av den sorten jeg vokste opp i! Begge har snaue 30 hk ytelse - det er egentlig mer enn nok!

Mao om du velger en Golf med 105 hk som "førstebil" har du et kraftoverskudd de luxe! Hos BMW ville jeg sjekka forsikringspremien på en 1-serie med en tam motor - tipper det er VELDIG mye billigere enn alle varianter over temaet 3-serie! I det hele tatt: ikke et vondt ord om ungdommen, noen av dem har iallefall lært ltit på trafikkskolen - men takket være smartinger som guttungen med førerkort der blekket ennå ikke hadde tørka som ble huka av UP i 105 km/t i en 50-sone forleden, han er en SKIKKELIG GOD "AMBASSADØR" som BIDRAR TIL HÅRREISENDE PRISER FOR Å FORSIKRE ALT SOM MINNER OM "UNGDOMSBILER"! Sånn er det bare - derfor kan faktisk en BMW 3-serie med en skarve rekkefirer koste VANVITTIG MYE å forsikre!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar