0

Peugeot Partner 1.4 greie biler?

spurt 2021-10-16 22:57:03 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei,

Driver å ser på en Peugeot Partner 1.4 bensin 2006 på Finn.no som ikke har gått så langt. Lurer på om disse bilene er greie og driftssikre? Hørt de har svært lite rust problemer. Skal ha denne som nr 2 bil som ikke skal bli kjørt alt for mange km i året. Er det noen kjente feil med disse? og er ikke så kjent med bensin på en varebil, går vel greit det, når den ikke har hengerfeste.

Skal på EU 04.22, er det kjente ting som ofte må utbedres på disse som 2-er feil feks.

Noe spesielt jeg bør se etter? når jeg skal dra å teste den annet en vanlig sjekk av bilen.

Takker for svar på forhånd!

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-10-17 09:39:07 +0200

Vel, du bør nok gjøre litt mer enn å "se" på en bil du vurderer å kjøpe! Grundig egensjekk og prøvekjøring er helt mandatory, gjerne også en NAF-kontroll FØR du tenker tanken på løp og kjøp, 60--punkters testen koster deg 1500 spenn om du er NAF-medlem, med eller uten veihjelp. Selv om vi her snakker om en billig bil: den er neppe så billig at du vil risikere å komme hjem og etterhvert oppdage at det er skjulte feil og mangler av den sorten som gir kjøreforbud. Sagt på en annen måte: det er mye enklere for alle å finne ut av dette med skjulte feil og mangler FØR kjøp og det være seg gå videre eller avtale at selger fikser ditt og datt, enn å grine og syte etterpå! Tro meg, med den bil som har 16 år på veien og har prislapp deretter, er det faktisk IKKE "bare" å gjøre seg dum og springe til det være seg forbrukerrådet eller forbrukerklagenemda og forlange kjøpet omgjort eller som idioten som er nevnt i en artikkel på "Motor" sine nettsider forleden: smartingen gadd ikke sjekke bilen før kjøp: han forlangte erstatning for "dårlige bremseklosser" på en brukktbil fra 1999...kjørt 284.000 km....kjøpt for 14.000 kroner!

Poenget? Når du kjøper billigbil, er det ekstra god grunn til å sjekke...det er så enkelt som at du må kunne forvente at det faktisk er betydelig slitasje og feil på en såvidt gammel bil! Og ja, Peugeout har etterhvert fått et godt rykte på seg ifht rustproblemer, det er så enkelt som at importøren tok til vett på et tidspunkt og sørget for at bilene ble understellsbehandlet når de kom til Norge! Men derved er det ikke noen automatikk i at alle som kjøper Peuegeout sørger for at bilene får etterbehandling hvert annet til tredje år...."godstoffet" tørker jo inn etterhvert og krakkelerer, må vite! Derfor er etterbehandling viktig, og like viktig er det altså at du sjekker bilen så grundig du kan - og snakker vi om en pris på si 10.000 eller mer - spander en NAF-sjekk! Regner med at en titusenlapp er litt penger for deg når du beveger deg i dette markedsegmentet! Ikke vondt ment, jeg har selv vært der mesteparten av livet, bortsett fra biler jeg har overtatt vederlagsfritt fra familien, var min billigste bil en Moskwitch 1500 M, den betalte jeg 2400 kroner for. Helt greit bil, en liten rustsveisining måtte til, en "ny" gammel kardang, men ellers? Bare moro gjennom de rundt 250.000 jeg kjørte bilen!

Når det gjelder dine tanker om Peugeout Partner, er det helt greie biler, jeg er rimelig sikker på at du kan ha mye glede av den, men be advised, alt som slites på biler vanligvis, blir også slitt på disse bilene, herunder alt som har med hjuloppheng og bremser å gjøre. Bilens faktiske stand er det avgjørende her som ellers, igjen: undersøke, undersøke og atter undersøke til du er nogenlunde sikker på at du ikke kjøper sekken ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar