0

Stop -Start automatik

spurt 2021-10-14 09:53:53 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei Benny, Har lest mange av dine islag, hver gang interessant og nyttig. Har nå ett spørsmål selv : Noen dager siden har jeg kjøpt en bil uten at det var planlagt. Intill denne dagen har jeg kjørt SAAB . Hadde bilen på verksted for å fikse en mindre karosseri skade , en forsikringssak .At SAABen ikke har evig liv er jeg fullstendig klar over, hadde bare ikke tenkt å kvitte meg med den akkurat nå, men han klarte å overbevise meg om at det er på tide å gjøre dette nå å so lander jeg på en Subaru XV Premium 1,6 114hk for 298 000,- . Bilen har gått 33 000km og er første gang registrert 31.08.2016. Etter at jeg har kjørt bilen noen km har jeg lagt merke til at stop -start automatik ikke virke. Har nå snakket med bilselger og han har selfølgelig en forklaring på hvorfor det ikke virker : bilen prøver å oppnå ønsket temperatur i kupeen. Har satt ned ønsket temperaturen i kupéen uten å får det til å virke. Jeg tenker at jeg kan forvente at alt fungerer som det skal til den prisen. Spørsmål er hva må jeg godtar å hva kan jeg kreve. Ser fram til å høre i fra deg Mvh Jörg Maibaum

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-10-14 18:47:37 +0200

updated 2021-10-14 18:48:21 +0200

Jeg gjetter på at det er riktig at motoren må bli driftsvarm før systemet tillater at motoren stopper i veikryss ol. Mulig det er skrudd av i kjørekomputer da det ikke passer alle at motoren stopper hver gang man står stille noen sekunder så det må sjekkes ut og her er instruksjons boken et greit verktøy.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-10-14 18:59:03 +0200

HER finner du det du trenger å vite om plikter og rettigheter: https://www.forbrukerradet.no/forside...

Ellers er såvidt vites Subaru XV en variant over temaet hybrid, du skal ikke se bort fra at selgeren har rett. Det du bør gjøre, er å sjekke og notere premissene for de situasjonene der start-stopp automatikken etter din oppfatning skulle fungere og ikke gjør det, og ta et ord med selgers verksted. Spørsmålet er enkelt: er dette som det skal være? En mulig problemstilling her er at bilens klima-anlegg er konstruert på en sånn måte at det også tar hensyn til utetemperaturen, og sørger for at du har nok varme tilgjengelig uansett hvilken temperatur du setter klimaanlegget til Si at 16-18 grader er laveste mulige temperatur du kan sette klimanlegget til. Det høres lavt ut, men er det 10 grader utenfor bilen, ja da vil logikken som styrer motoren - som jo er den egentlige varmekilden her - sørge for at kjølevæsken er såpass varm at den kan levere varme. Det er nå engang sånn at varmen ikke kommer på null komma null, om jeg hadde designet reguleringsteknikken som skal holde det godt og varmt inne i bilen i vinterhalvåret på våre breddegrader, ville jeg helt klart hatt ovenfornevnte premisser som et designkriterium.

I ditt sted ville jeg nok prøvd hvordan dette artet seg ved noe lengre distanser, si 5 mil eller mer, og sett hvordan det innvirket på motoren når den var det vi kaller "gjennomvarm". Dvs at både olja og kjølevæsken holder 90 grader (eller mer for oljas vedkommende). I det hele tatt: sjekk litt, så tar du opp eventuelle problemstillinger som måtte være til stede med selgers verksted. Det er derfor de er der: meningen med livet for verksmesteren er å hjelpe kundene! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-10-14 19:22:29 +0200

Hvis spenningen på batteriet er for lav, så slår start-stopp seg av inntil batteriet er oppladet.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar