0

toyota hilux/isuzu d-max

spurt 2021-10-10 17:07:21 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei,tenkt og investere i en pickup i og med at vi pusser opp hjemme og trenger en bil som kan dra mye henger men samtidig god og kjøre til seinere bruk. står mellom hilux og d-max men er veldig usikker på valg,vil gjerne når jeg skal kjøpe min første pickup ha en bil som blir og vare lenge og ikke gir meg hyppige verksted besøk! hadde håpet du hadde nå erfaring med disse to bilene og kunne hjelpe meg og gjøre valget lettere tenkte årsmodell 2015 eller nyere

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-10-10 17:53:06 +0100

HiLux er det soleklarevalget for den som prioriterer en robust pickup! Dog tenker jeg at du skal ha et ganske så stort prosjekt for å kunne forsvare å bruke penger på en pickup, eventuelt også en henger av den sorten du tenker på når du sier "mye" henger! For å si det sånn, du får leid mange containere for det moroa koster deg om du skal svi av en pen bunke titusenlapper på en pickup og en henger med tillatt totalvekt på si tre tonn eller mer......! Til sammenligning er det flere vanlige personbiler der ute med tillatt hengervekt på to tonn....stikkord firehjulstrekk og dieselmotor! Opp gjennom åra har jeg klart meg aldeles utmerket med en en-tonner med tipp og vanlig personbil, den holdt aldeles utmerket til byggeperioden for både hus og garasje! Og nei, man "sparer" faktisk ikke noe på å kjøre sand og grus og planker og fandens oldemor sjæl! Da må du bo VELDIG langt unna alt som har med grustak og byggsjapper!

HiLux holder seg godt i pris, men er altså helt klart mest pålitelig, mest robust. Du kan imidlertid også tenke litt i retning Amorok, da får du ja takk, begge deler: altså nok komfort på veien til å være en grei nummer to bil, samtidig som du får en ganske så robust pickup. Når det er sagt: glem aldri at en pickup først og fremst er en bruksbil, det innebærer at du skal sjekke litt ekstra når du skal handle brukt pickup. Der som ellers, rust, rust og atter rust er den virkelig store stygge ulven, og ja, faktisk ruster også selv relativt nye biler som kjeks når den norske vinteren slår til! Det er faktisk IKKE sånn at fabrikkbehandlingen er "godt nok" her! Amorok blir meg bekjent IKKE understellsbehandlet når bilene kommer til Norge,

Når det gjelder Toyota, får bilene vanligvis ikke understellsbehandling når de kommer til Norge, men det er unntak: enkelte forhandlere mener dette er fornuftig, og sørger for at dette blir ivaretatt. Men be advised, det er altfor mange som gir beng i etterbehandling! Etterbehandling er noe som skal gjøres etter 2-3 år, rett og slett fordi "godstoffet" tørker inn og krakkelerer. Siden en pickup ofte er bygd på en ramme, oppstår det rust av den festlige sorten....den som er delvis skjult til du aber pløtzlich opplever å komme i en situasjon der du enten må bruke store summer på rustsveising, eller vrake bilen. Gjett hva som er mest lønnsomt! Derfor sjekker du nøye for rust, spander gjerne en NAF-kontroll FØR - FØR - FØR du undertegner kjøpekontrakt, og ta det derfra. Ja, det koster litt, men selv en proff mekaniker sliter med å avdekke skjulte feil og mangler ute på tunet når han besiktiger en bruktbil han tenker på å kjøpe. Likeledes er det ikke riktig alle feil som avdekkes ved prøvekjøring. En NAF-test er ikke perfekt, men det er det beste alternativet vi har.

Se ellers svar til annet spørsmål her ad Amorok - de samme tingene gjelder gjelder ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger