0

Kango 2005 diesel

spurt 2021-10-08 13:10:07 +0100

anonym bruker

Anonym

Veldig høy avgass på den. måleren går til max. Kjørt ca 100000 Har du noen tips

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-10-08 13:45:43 +0100

Hvis du tenker på at du får full pott på CO2-måling, kan det tyde på dyser som sikler, mao slitne dyser som ikke lenger sender forstøvet drivstoff inn i forbrenningskammeret, men store dråper. Et diesel-elektrisk verksted kan både gi et kvalifisert råd og hjelpe eg her. Tipper bilen ryker svart også, det er en vanlig konsekvens her.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-10-08 14:03:09 +0100

Bytt olje og luftfilter og undersøk om du har sprekk i noen turbo slanger som ofte vises ved at olje lekker ut av slangen. Uansett tyder det jo på at motoren ikke får luft så det må undersøkes, dyser jo så klart de bør nok ikke være for slitene og glødeplugger må sjekkes da de på moderne biler også har noe med avgass rensing å gjøre. Egr ventil er jo også en gjenganger så feil med den påvirker lett resultatet på en mmåling. Når man tar måling bør bilen være varm og gjerne blåst ut litt så neste gang du tar måling så sørg for det og hell gjerne raust med dyserens på tanken da litt modifisering av forbrenningen kan komme gunstig ut.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-10-08 14:47:03 +0100

Helt korrekt som Kamerat Wizard anfører, han gir hele gullrekka med muligheter her! Dog - en liten merknad: ja, slitne gllødeplugger vil i noen grad påvirke motoren når den er kald, men en avgassmåling som får nåla på måleren til å krølle seg når den butter i mot kanten på skalaen, kan sannsynligvis tilskrives et eller flere av de øvrige punktene på gullrekka. Og ja, det kan være slik at du har en glødeplugg med si en trykk-sensor i, om denne er kaputt gewesen vil det kunne påvirke forbrenningen og derved avgassmålingen, ha det i bakhodet, men hos VAG er det mulig å "glemme" at denne dyre sensor-pluggen finnes, og sette inn fire vanlige glødeplugger......og nei....det har konsekvenser for verken drivstofforbruk eller avgassmåling....krøsser fingra for at det er varig,

Uavhengig av dette, sjekk endelig de enkle tingene først! Fører ikke det frem....dyseproblemer er vanligere enn vi liker å tenke på. En enkel ting kan jo være å prøve en runde med dyserens, for det tilfelle at det rett og slett er avleiringer som ødelegger moroa her.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger