0

Mercedes Viano 2008 Marco polo, Disel

spurt 2021-09-15 19:21:16 +0200

updated 2021-09-16 07:39:35 +0200

Hei! Vi vil gjerne høre dine meninger om Mercedes Viano ifra 2008. Dette er Marco Polo Westfalia modellen. 4. hjuls trekk. Camping delen av bilen skal være i fin stand. Den har fulgt sørvicer, minimalt med rust, vært understellsbehandlet, har fulgt sørvice hefte, og ser generelt godt vedlikeholdt ut.

Er det dyrere enn en person bil med sørvicer og vedlikehold av en slik bil? Det er 2.2 Liter.Disel, rundt 142 Hester. Automat. Den har også dobbelt register kjede. Pleier disse og ryke?

Tar den mye mer disel pr. Mil pga størrelse og 4 hjuls trekk kontra en person bil?

Motoren har gått 230.000km. Har den mange km. Igjen og gå trur du?

Kan vi vente større problemer? Annet enn generelt vanlig sørvice/ vedlikehold.

Finnes det noen kjente feil hos denne bil modellen? Vi har aldri hatt fire hjuls trekk eller den type stor bil, eller merke, og jeg leser at Vito som kom før? Er dårlig. er det noe mer slitedeler/ vedlikehold kontra en person bil?

Har lest på forum at noen har kjørt denne type bil og opplevd at bilen rister ved 80 km i timen + , vi har bare prøvekjørt den i maks 70km/t. Og ikke kjørt særlig langt. Selger var med.

Hvordan er den elektriske skyvedøra på vinterstid? Den åpnes og lukkes ved og trykke på en knapp!

Selger sier også noe om en dyr plate av et slag, som visstnok var kjent for å skape problemer, mulig i girkassa? Denne var byttet ut.

Er det sant at disse motorene er ´kjent` for å kunne kjøre 800.000km + om bilen har fulgt sørvicer/ vedlikehold og olje skift? Selger mener det er samme motor som i taxi mercedeser og at di kan kjøre så mye.. Vi er litt skeptiske i forhold til km stand. Og prisen er satt til 290-300.000kr. Ser di ligger til noe av det samme på Finn nå også, litt billigere uten fire hjuls trekk.

Bilen selges hos liten forhandler, som kanskje har et litt dårlig rykte på seg, for å ha noen kunder som ikke er helt fornøyde med bil kjøpet sitt. Nå skal det sies at di tar inn ALT av bruktbiler, gamle som nye, og di får veldig mye positive tilbakemeldinger på sørvice generelt.

I dag har vi toyota prius 2009 modell som er gått ca 190.000- bensin og en peugeot 207cc 2008 modell, 1.6 TDI disel motor, Som er gått 140.000km. Peugeoten min er det litt små feil med men aldri hatt noe feil med motor, vi må egentlig bytte inn vår toyota for å ha råd til mercedesen, og vi er usikre på om vi tør og la toyataen gå siden den er kjent for å være drift sikker. ? Ville du turt og beholde peugeot`en?

Alt i alt, tør vi ta opp et bil lån på ca 250.000 på mercedesen ifra 2008? Vil vi ha en driftsikker bil? Lånet må vi nedbetale over 8 -10 år, og vi ønsker og dra ... (more)

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-09-16 17:23:24 +0200

Det enkle svaret her er ja, det koster å være kar - eller diva - alt ettersom. Dette er en litt tyngre bil, på godt og vondt, når det gjelder kostnadene, ja da gjør det fort vondt! Og neeeeeeeei, denne sorten biler er IKKE feilfrie! Mulig motoren kan gå veeeeeeeeeeeeldig langt, greit nok, men det krever løpende vedlikehold - og igjen - alt man skal gjøre på en litt større, litt mer kompleks bil, det har sin pris. En god venn hadde samme sorten - innredet som bobil. Han kjørte ikke stort, men selv om han brukte det lokale Mekonomen, det ble ikke spesielt rimelige kilometer. Sånn er det bare!

Dieselforbruket? Ikke allverden, rundt literen i snitt, det er forsåvidt levelig, men hvorfor har dere to biler i dag? Å bruke en kassenwagen til bil nummer to....det kan fort bli dyrt, det er IKKE biler som er spesielt godt egnet til å kjøre småkjøring til og fra barnehagen med resten av året!

Slik jeg forstår det, er hensikten å skaffe en rimelig bobil/campingbil til familien. Greit nok - da bør dere har to-tre tanker i hodet på en gang: hvor mye koster egentlig denne moroa pr år - gitt kapitalkostnader, verditap og ikke minst, løpende drifts- og vedlikeholdskostnader? Min magefølelse sier omtrent 5-gangern' kontra hver av de bilene dere har i dag - sannsynligvis mer. Og igjen - motoren er det minste problemet på disse bilene....tenk en tanke til her: girkassa er bytta...javel....hvorfor derfor tro....? Neste gang kommer moroa på DIN kappe! Og en forhandler med noe frynsete rykte? Skikkelig dealbreaker - uansett! 13-14 år på veien....rundt 300.000...? Mye penger å gamble med - og med så mange år på veien - selv om jeg er uforbederlig optimist og har for vane å eie mine biler lenge og vel og kjøre dem lenger enn langt - å legge opp til å kjøre en sånn bil 15-20 år TIL - da er dere virkelig meget, meget, meget optimistisiske! Noe kynisk sett, da ville jeg nok heller satset på japs - ingen campingbiler med europeisk "grunnlag", det være seg Mercedes, Iveco, VW....har så mye "i seg" at de ikke sprenger familiebudsjettet lenge før det alderspennet dere ser for dere her! Greit å være optmist, for all del, men LITT nøktern realisme er viktig - om ikke annet - så for ikke å bli skuffet og sitte med gråten i halsen der fremme et sted!

THE BOTTOM LINE er nettopp det: tenk litt mer på alternativene her. Kostnaden pr år med si en tiårs-ramme utgjør såpass mye at dere kan kjøpe et greit telt for pengene i steden, og kombinere ekte campingliv med å leie dere inn i dann og vann - i Sverige kan man f.ex overnatta for godt under en tusenlapp på det svenskene kaller "vandrarhem". Med en tusenlapp som utgangspunkt kan dere overnatte en måned i trekk bare for de pengene dere legger i denne sjampingbilen! Da får dere frokost attåt - og middag, kveldsmat, leik og moro? Der kan dere bruke det dere må svi av i økte drift- ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar