0

Prisvurdering på 240

spurt 2021-09-12 20:51:04 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei! Jeg lurer på hva en original 244 2,1 DL uten servo kan være verdt? Bilen er gått ca 160.000 km og har 1 tidligere eier. Bilen er i original stand og godt holdt. Det er en 1982 modell 244 2,1 DL

I tillegg: Hvor mange hk har denne modellen og hva er egentlig Volvo levveling system?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

4 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-09-13 11:11:09 +0100

Hva din bil kan være verdt, er egentlig vanskelig å si, etter 40 år kan det være mange spennende overraskelser om man titter litt nøyere etter, også på en Volvo! Men vi at den er i god originalstand, uten rust - stikkord jevnlig understellsbehandling, kjørt i områder med lite salt og som du sier, er en en-eiers bil - da er det en bil som vil ha en ikke ubetydelig verdi for den rette kjøperen! At den er uten servo er egentlig sjarmerende - en veteranbil skal ikke ha servostyring i mitt hode! På plussiden er også lav kjørelengde, og noe avhengig av interiørets tilstand - interiør er viktig for å få den rette kjøperen til å åpne lommepungen litt ekstra - i tillegg bør bilen vaskes meget grundig og poleres - da kan det si klingeling i kassa-apparatet!

Prisleiet finner du HER - og nei - her har ikke "årsmodell" stort å si: https://www.finn.no/car/used/search.h...

Hk etc? Tja, finnes det ikke i vognkortet, sjekker du Biltisynets registeringsdata på nett.

Jeg tenker at den bilen du beskriver, meget vel kan oppnå si rundt de 80 med et minimum av innsats. Nærmer du deg 100, skal den være ovseleg flott å se til, både innvendig og utvendig, og du bør kunne legge frem dokumentasjon for service, tilstand (f.ex NAF-test), og du skal jobbe godt med både utformingen av annonsen og egen salgsteknikk. Mye avhenger av hvor mye hast du har med å selge bilen, våren er en mye bedre tid å selge biler som dette på generelt, for ikke å snakke om den gylne perioden da feriepenger og skattepenger brenner i lommene på enkelte!

Likevel: om den ene eieren er en i familien....tenk tanken på å beholde den selv, kanhende har du barn som kan overta den en gang i fremtiden, en bil som har vært i samme familie gjennom generasjoner, "oldefars bil", det er en spesiell ting som absolutt er verdt å tenke på. Og har du ikke helt sansen for dette, vel, da bør du tenke litt over hvem du vil selge den til - stikkord målgruppe - og finne en eier som virkelig bryr seg om en bil som dette - hadde nær sagt en eier som fortjener en sånn feiende flott bil! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-09-13 11:14:33 +0100

Og Volvos "leveling system" er rett og slett en form for høyderegulering. Uten at jeg kjenner Volvos forskjellige finurligheter spesielt godt, dette kan være automatisk, og det kan være et system der du har en form for betjeningsmulighet inne i bilen. Det vil du sannsynligvis finne ut av om du åpner bilens instruksjonsbok, og i en 1-eiers bil -der pleier boka å ligge i hanskerommet :-)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-09-13 11:31:18 +0100

updated 2021-09-13 16:58:48 +0100

Vel sjarmerende uten servo på en Volvo 244 tror jeg nok vi skal bli to om, det var en stor og tung bil med mye vekt der foran og var ikke det grann morsomt å ratte rundt i lave hastigheter med luke parkeringer ol. Gangsperre og lemster i armene er nok det første som dukker opp i minnet så nei heldigvis har verden kommet videre her for alles beste. Mr N Wolfs Ladaer hadde jo trolig heller ikke servo og da var de egentlig like dårlig her som sine konkurenter som nettop Volvo 244 uten servo og faktisk endel andre biler fra den tiden. Man vil sipelthen ikke eie en bil uten servo.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-09-14 23:35:50 +0100

Nei, verken min kjære Moskwitch eller Laddisene hadde servo! Sånt er for pingler, ekte mannfolk foretrekker MUSKELSERVO! Gjett hvorfor Lada ble levert med et ganske så stort ratt! Nå krevde jo også clutchen ganske voksent trøkk, mens bremseservoen faktisk gjorde det den skulle! Merkelig nok var Moskwitchen mye, mye bedre, i den forstand at den ikke krevde like mye krefter verken på rattet eller på clutchpedalen. Også Volga er grei å ratte - det er jo en relativt tung bil med feite dekk - no problemas whatsoever! Når det er sagt: en Volvo 244 uten servo er jo slett ikke spesielt tung å ratte - iallefall ikke for de av oss som har kjørt Laddis en stund! Ja, det skal tillegges at jeg også har kjørt Mercedes lastebil uten servo....det var skikkelig mannfolk-greie....spesielt når bilen veide inn med godt over 10 tonn - dvs noen tonn mer enn maks tillatt nyttelast!

I det hele tatt, jeg har aldri følt behov for å gå på helsestudio, gjett hvorfor! For ikke å snakke om at jeg har samme kroppsfasong som Julius, det gjør kanhende noe med lengden på armene og skuldrerbredden å kjøre uten servo! Anbefales på det varmeste, om jeg hadde vært i markedet for en 244, hadde jeg ikke følt mangelen på servo som et savn her :-) Om du leter litt, finner du nok noen som tenker som meg: skal man ha veteranbil, står ikke servo på lista over må-ha ting! :-)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger