Lønnsomt og lærerikt, men be advised, skaff deg en servicemanual og som Kamerat Wizard sier, dokumenter det du gjør. Jeg tenker også at du bør tenke gjennom hva du er kapabel til: å kjenne sine begrensninger er lafoa om omega her, om du aldri har skrudd før, ja da gir du deg IKKE i kast med oppgaver som er merka med 5 skiftenøkkel-ikoner i Haynes-boka! Ellers er det helt sikkert noen som vil prute når du finner ut at du skal selge bilen, men himmel og hav: en 10-12 år gammel bil vil så alikevel ikke være verdt spesielt mange kronasjer - å "slå av" si 10 % utgjør mindre enn "ikke spesielt mange kronasjoner" - dvs en relativt ubetydelig sum.
På den andre siden sparer du ganske mye på å gjøre ting selv. Nå skal det siss at f.ex et uavhengig, autorisert verksted har en timepris som ligger godt under halvparten av merkeverkstedene, og som vi vet, olja koster plutselig veldig, veldig mye mindre! På min VW koster en "stor" service rundt 12.000 ved merkeverkstedet...halvparten ved herværende uavhengige, autoristerte verksted. Mao 6000 spart! Om jeg hadde gjort jobben sjæl, hvilket jeg utmerket godt kunne gjort om jeg hadde hatt helse til det og ennå kunne krype under bilen, hadde jeg kanhende spart 3 tusenlapper til, give or take.
The Bottom Line er at du bør sette opp et regnestykke: om du må kjøpe inn verktøy f.ex og ikke har et greit sted å jobbe, da er det kanhende like greit å benytte et uavhengig - ALLTID autorisert - verksted? Litt bop-bop, jeg tenker at det også avhenger av hvor mye du kan gjøre sjæl - ta ALDRI snarveier - og ikke minst - hvor mye du kjører i året. Lykke til!