0

Toyota/Volvo angående rust.

spurt 2021-09-12 17:32:23 +0200

anonym bruker

Anonym

Jeg leste om han som ikke fikk tak i nye skjermer til sin Volvo 2000 modell forskjermene var rustet ut. Jeg har en Toyota Camry 2000 modell som var til EU kontroll i sommer og finnes ikke rust. Sier dette noe om kvaliten på bilene. ???

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-09-13 11:25:44 +0200

Nja, det sier vel egentlig mer om hvordan bilen er tatt vare på i ettertid, ellers har det stor betydning hvor i landet bilen er kjørt...enkelte områder har veier som er saltere enn Dødehavet i vinterhalvåret! Det norske vintervedlikeholdet er som kjent preget av salt, salt og atter salt, eller egentlig, bruk av diverse dritt som smelter ned is og snø! Billigere enn å brøyte og strø, dessuten er det denne greia med vogntog fra unevnelige nasjoner på norske vinterveier!

Ellers gjør jo tyve år på veien mye med en bil, spesielt om den ikke er understellsbehandlet når den kom til landet og jevnlig etterbehandlet i ettertid. Min subjektive oppfatning er at fra årtusenskiftet og utover har det gått feil vei med det som importørene markedsfører som "fabrikkbehandling", jeg er f.ex en av mange som har kjørt familiens nye biler direkte til understellsbehandling. Årsaken er enkel: når bilens bunnplate er det eneste som har noe som minner om rustbeskyttelse, og alt som ellers er montert på bunnplata etc i beste faller "beskyttet" med et tynt lag maling, ja da er det reinspikka pisspreik når en unevnelig importør hevder at "fabrikkbehandlingen er god nok". Om "hulromsbeskyttelsen" er "god nok"? Neppe - er det dårlig utenpå, er det like dårlig innvendig!

Når det gjelder Volvo hhv Camry er det også et spørsmål hvorvidt f.ex plat innerskjermer er montert riktig: en gang i tiden ble slikt utstyr ettermontert i Norge på flere bilmerker. Min subjektive oppfatning er at Toyota-importøren ligger flere hestelengder foran Volvo Norge på absolutt alle punkter. Synd og skam at det skal være sånn - men skulle jeg kjørt Volvo i Norge, måtte jeg bodd så nær Sverige at jeg kunne forholdt meg til det svenske forhandlernettet, verken mer eller mindre. En annen mulighet her er at Volvoen det er snakk om, på et tidspunkt har vært kollisjonskadd, skal ikke mer til enn en idiot som bruker pop-nagler istedetfor forskriftsmessig montering av nevnte innerskjermer til før moroa er i gang! Og tro meg - jeg har sett sånt slarveskap mer enn en gang! Det skjer i de beste familier!

Men igjen: Toyota er jevnt over gode på kvalitetskontroll, og passer man på en Toyota, ja da har man problemfritt bilhold lenge! Det er det jeg kaller "greie biler"! Men NB, også Toyota ruster, stikkord jevnlig understellsbehandling! Ellers er jo kundestøtten hos Toyota fenomenal, den skal de ha, men det erstattet ikke jevnlig understellsbehanlding!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar