0

Temperaturmåle jager

spurt 2021-09-10 04:37:50 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei Benny Jeg har en vw transporter 08 1.9 tdi, opplever att temperaturmåler jager litt under kjøring Går opp på ca 90 detter ned til ca 80 det vil si den går mellom 2 streker iløpet av non min mellomrom Hva kan det skyldes?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-09-10 07:29:41 +0200

updated 2021-09-10 12:17:02 +0200

Det første jeg tenker på er nok at termostaten din begynner å bli dårlig, eller at det kommer luft eller gass i systemet. Hvis du skrur av korken på kjøleveske beholder og det kommer mye bobler eller at det lukter eksos så kan topp pakningen være lekkasje i. En sensor feil kan også i noen tilfeller være aktuellt men ofte er det slik at det virker eller ikke virker eller konstant noe for lav eller høy. Du bør nok sjekke det nærmere da en lekk topp pakkning kan føre til nye problemer.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Kommentarer

Pass på å ikke ta av kjølevæske lokket når motor er varm fort. Da må man evt la verksted gjøre dette. Da kjølevæske kan sprute ut av tanken! 90 graders væske altså…

Samiano gravatarbildeSamiano ( 2021-09-10 08:05:50 +0200 )rediger
0

besvart 2021-09-10 11:25:14 +0200

Be advised, om det ikke er termostaten som tuller, evnt luft i systemet, kan det være et problem med vannpumpa! På din bil kan det være festlig å skifte denne, så vi krøsser fingra for at det er termostaten! Ved vannpumpeproblemer vil temperaturmåleren vanligvis svinge over et større område enn det du beskriver.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-09-10 12:15:56 +0200

Ja som Mr N Wolf nevner så er også vannpumpen misstenk da fabrikantene i all sin visdom fant ut at plast impeller var veien å gå her men disse kan tidvis slippe på akselen da de bare er presset på aksel og har ikke kilespor som i gamle dager slik at temp stiger raskt men da ofte med permanent skade mellom impeller og aksel. Og Kamerat Samiano har jo også et poeng at å bli oversprøytet med 90 c vann vil gi store skader på deg og huden din så her skal man absolutt vite hva man holder på med, det kan gi høye trykk i systemet spesielt hvis avgasser trykksetter systemet. Er man usikker så setter man bilen på et verksted. Bra catch up av Mr N Wolf og Kamerat Samiano her :-)

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar