0

Bruktbiler!

spurt 2021-09-06 09:51:05 +0100

anonym bruker

Anonym

Jeg har 50 000,- å bruke på bruktbil. Jeg er ute etter en bil med 4x4 og helst automat. Hva mener dere i Broom er gode kjøp i denne prisklasse? Tar mangen alternativer, for jeg er åpent for ulike merker.

Mvh

Odd Rune

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

6 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-09-06 14:24:32 +0100

Tja, med et såvidt begrenset budsjett ville jeg droppa både 4x4 og automat, rett og slett for å få "mest mulig" bil for pengene, da tenker jeg en bil som ikke har altfor mange år på veien og er i alminnelig grei brukstand! Med 4x4 hhv automat snakker vi to ting som i mange tilfeller får prisen til å gjøre et lite byks oppover, men begge deler er det vi kan kalle mekaniske komplikasjoner, altså ting som kan og vil gå i støkker. Men greit nok, smaken er som baken! En annnen måte å få mye bil for pengene på, er å gå for enten en bil som er kjørt si rundt 300.000 og oppover og/eller et "udde" merke - altså et merke som "ingen" vil ha, si Citroen...eller Daihatsu!

Sett opp et søk på finn, legg inn pris 40 til 50.000, og krøss fingra! eller klikk deg inn HER: https://www.finn.no/car/used/search.h...from=40000&priceto=50000&sort=PUBLISHED_DESC

Der ser du bla DENNE bilen, til og med firehjulstrekk får du da: https://www.finn.no/car/used/ad.html?...

I det helel tatt: ikke vær redd for å tenke annerledes, men be advised: prøvekjøring, prøvekjøring og atter prøvekjøring, sjekk og atter sjekk, og få med en god venn som kan det du ikke kan, sånn at du ikke kjøper sekken full av katter! Jeg tenker også at en 60-punkters NAF-test FØR - FØR - FØR du undertegner kjøpekontrakt kan være fornuftig, men det velger du selvfølgelig selv. Men be advised: SYNLIG rust, spesielt i understellet, er en skikkelig deal-breaker! (Og NEI, "nylig EU-kontroll" sier deg ikke mer enn at bilen har skiltene på et år til! ) Likeledes ovseleg mange eiere, gjerne en ungdom eller tre, da er bilen kass, ikke engang verdt å vurdere! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-09-06 18:54:58 +0100

Du får simpelthen ikke en grei bil med 4x4 og automat for denne prisen, joda de finnes men må sjekkes og sjekkes igjen hvis man skal få noe som duger her, ta for all del med deg en følgesvenn her og er det ikke liv laga så er det nok ikke det heller. Er du derimot litt begavet med å kunne utføre noen reprasjoner selv så kan det gå greit men vi snakker slitene biler med stor kjørelengde så be aware.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-09-06 21:37:13 +0100

Her ville jeg sjekket ut Suzuki Ignis, hvis du kan klare deg med en liten snerten bil med sjarm og brukbar kvalitet.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-09-07 12:04:01 +0100

Diplom for godt forslag fra Kamerat Helmar, Suzuki er driftsikre som få, men likevel sørgelig undervurdert i det norske markedet! Litt konservative...men so what? Husk bare å sette en ting øverst på sjekklista: rust, rust og atter rust! Nei, Suzuki ruster ikke mer enn andre, og bilene blir meg bekjent understellsbehandlet når de kommer til Norge, men så var det dette med etterbehandling da....! Men lykken står den som sjekker grundig bi! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-09-07 16:54:41 +0100

Helmars Ignis et kanskje ikke så versr men Grand Virara kan man nik ikke si at har vært uten problmer. Bensin motorene har hat høyt oljeforbruk og dieselene har hatt problem med olje lekkasjer og ac comdenser sitter kinkig til og lekker ut freon som ikke er så bra for miljøet. Nei Suzuki er nok ikke veien å gå men for all del noen ganger har man jo også flaks med bruktbil valget sitt. Jeg holder hardt på at for 50000 kr så finner du ikke et sikkert valg her men en noe sliten bil fra før 2010.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-09-07 20:10:14 +0100

updated 2021-09-07 20:10:45 +0100

Ja, Grand Viagra kan være litt vel spennende, den beste er egentlig den svenske versjonen med litt større motor - en benziner på to-komma-noe liter med lav trimmingsgrad - rundt 130 hk. Men dels gror ikke disse på trær, dels er de gjennomgående høyere i pris enn 50.000. Men de SMÅ Suzuki-variantene, gjerne med benzinere under panseret, er slett ikke så verst, gitt at de ikke er rusta i støkker. Fordelen er at Suzuki er et "udde" merke som "ingen" vil ha, litt som Citroen, dels også Peugeout, det er der de som har litt lite budsjett men desto tøffere i trynet kommer inn i bildet!

Jeg har selv kjørt med biler i det veldig lave prissjiktet mesteparten av livet, bortsett fra "arvegods" var vel den billigste Moskwitchen min: utruleg fremkommelighet, robust som få, grei å skru på, spennende kjøre-egenskaper - bokstavelig talt - betalte hele 2400 kroner for den, da var den kjørt 30.000 km på et sted mellom 10 og 15 år! Jeg kjørte den rundt 250.000 km, og solgte den for skrap-pant, den gang 1500 kroner....og til alt overmål....reg.avgift var inkludert i de 2400! Jeg hadde altså et nettopp verditap på 900 kroner på de åra jeg hadde bilen, og den sviktet meg aldri! Det har strengt tatt verken Laddisene eller Volkeboksene mine gjort heller, men resepten er enkel og grei, ta vare på bilen og den tar vare på deg!

The Bottom Line er at vår venn med sine 50.000 kan være like heldig! Vi ønsker ham lykke til og krøsser fingra! Vi har jo alle vært unge og blakke en gang, det er først de siste snaue ti åra at jeg har kunnet flotte meg med å kjøpe nye biler til meg og fruen!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2021-09-06 09:51:05 +0100

Sett: 113 ganger

Sist oppdatert: Sep 07 '21

Antall visninger