Nå vil jo overgangskostnaden alene være nok til at du kjører "gratis" i flere år med den feiende flotte nesten-nye Volkeboksen din! Det er så enkelt som at verditapet er høyest de første par åra, mitt stalltips er å sitte rolig i bussen til du føler at det er på tide å bytte bil neste gang...og ta det derfra. Da er det helt sikkert kommet flere mer eller mindre spennende nye elbiler også, kanhende ny batteriteknologi, og ja, det er overveiende sannsynlig at din T-mobil vil være helt grei å selge, også 2-3 år frem i tid, men da vil du ha kunnet gledet deg over den litt lenger selv! Og nei, det er faktisk IKKE sånn at du bare MÅ springe og kjøpe elbil før det går tomt eller noe sånt! Du har all verdens tid på deg - og det er jo ikke verre enn å ta med seg tommestokken og oppsøke aktuelle forhandlere! Du bør uansett PRØVEKJØRE aktuelle kandidater - sånn at du slipper å bytte bil en gang til etter et år eller sogar et halvår!
Ellers tenker jeg at du først og fremst bør se på behovet og kjøremønstre her...elbiler, spesielt litt mindre elbiler, har sine begrensinger! Noe kynisk sett, det er biler som passer best for dem som kjører mest i nærområdet, innafor en radius der de kan klare seg med hjemmelading, typisk mellom 5 og 10 mil. Hvilket bringer oss hen til neste viktige punkt: når du skriver "blokka" og "oppstillingsplass": har du mulighet til å lade på oppstillingsplassen....? Om du IKKE har det, be advised, kommersielle ladetilbud "langs veien" har sin pris, ifølge elbilforeningen kan det i verste fall koste deg mer enn å kjøre diesel pr mil når du fyller strøm langs veien!