0

Piratdeler i omløp

spurt 2021-08-29 18:32:54 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei, Jeg har en Nissan Xtrail 2007, T31, gått 228000 km. Alt har fungert prima, det har nesten ikke vært noen negative overraskelser med denne bilen. Bortsett fra hjullagrene. De er skiftet to ganger på begge hjul foran, og nå skjer det igjen på ett forhjul. Det er vel grenser for hvor mye kjørestilen kan slite ut hjullagrene? Denne sjåføren har i hvertall ikke bidratt mye til det. Kan det være piratdeler i omløp?

Mvh Pål V. Tvete

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-08-29 18:54:06 +0100

updated 2021-08-30 15:59:29 +0100

Pirat deler nei det tror jeg ikke men kjøper man det billigste som finnes på Ebay så ja da kan nok holdbarheten settes spørsmålstegn ved. Uansett kan det ha vært utfordringer ved montering av lageret og sånn sett blitt skadet. Joda det har funnets fake Skf lagere fra Kina der ute men det stoppes normalt ganske raskt og har lageret blitt byttet på et verksted så kan man regne med at de ikke kjøper lageret fra et bakgårdsfirma da de tross alt må gi garanti både på jobb og deler her. At bilen din tygger opp lagerene er jo uvist men er det et presset lager så kan man jo undre om faktisk det er Nissan som har akseptert noen lager nav som ikke var helt innenfor toloransene her. Presser man inn et lager i et nav utenfor toloransene så kan man lett få såkalte hotspots som drastisk kan forringe et lagers levetid. Jeg tenker ca 130-160 000 + km som en rimelig forventet kjørelengde her og noen ganger mye mere men alt ettersom og har da verksted problem med å montere et nytt og varer bare så og så mange km så ville jeg raskt tenkt feilmontering eller feil i navhuset.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger