0

Frunk til Kia e-Niro

spurt 2021-08-29 07:17:52 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny!

I Kia e-Niro, Kia e-Soul og Hyundai Kona er det godt med plass under panseret. Så pass god plass at det har dukket opp tilbehørsprodusenter som tilbyr ettermontert "frunk".

Sjå td https://www.frunk.at/

Montering ser også ut til å vere svært enkel. Du berre rykker laus dekselet til inverteren og trykker ny frunk på plass. Ingen skruing.

Eg liker tanken å ha ladekabler lett tilgjengelig i frunken i staden for nederst i bagasjerommet. Men er det nokon grunn til at eg ikkje bør montere ein slik frunk?

Venleg helsing Jarl Petter

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-08-29 15:18:27 +0100

Stikkordet er alltid garanti her så spring det forteste du kan til Kia for å undersøke om garanti gjelder hvis du foretar denne som jeg ville sagt modifiseringen. Som Mr N Wolf nevner kanskje dette rommet er helt nødvendig for luft sirkulasjon til kjøling av komponenter og setter du da en masse i veien der så kan du lett få et fremtidig problem, absolutt ikke sikkert men dog verdt å ta med her. Uansett hvis du absolutt må montere dette så har du jo trolig behov for den plassen dette kan gi deg og at du ikke bare synes at detter er en kul greie. Først og fremst koster det jo og hvis du bare kjører frem og tilbake til butikken for å hamstre matvarer så er det jo ikke sikkert at du har behov av dette. Jeg vil si at har du seriøse problemer med plass så vurder det for all del men har du ikke behov så la det være. Hvis det er en kopi av Kias egene løsninger så er det litt anderledes da kan man lett tenketanken men ikke uten å snakke med et Kia verksted.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-08-29 09:41:10 +0100

Jeg registrer at det er et tysk firma som markedsfører dette produktet, da er det ofte, men ikke alltid, Ordnung muss sein som gjelder,. Det er mao overveiende sannsynlig at de som markedsfører dette produktet, har tenkt gjennom aktuellle problemstillinger i spesifikasjonsprosessen, og sørget for at kundene ikke ender opp med grosse uberraschungen. Når det er sagt, jeg ville nok uansett tatt et ord med mitt lokale merkeverksted, og fått bekreftet at det ikke er komponenter som avgir varme som blir "stengt inn" av denne ettermonterte "bagasjeholderen", og således blir varmere enn de burde være. Jeg tenker da primært på eventuell styringselektronikk med høy strømgjennomgang, men også bilens klimaanlegg.

Nhp bilens klimaanlegg ville jeg også vært ekstra oppmerskom på eventuell gnissing mot slanger og tilkoblinger, det er tross alt litt vekt med i bildet når du bruker denne "trunken", og bevegelse vil det alltid være. At produktet er designet for såvidt lave temperaturterskler som 80 hhv 200 grader, tilsier at det ikke er termiske problemstillinger med i bildet her, men likevel, heller spørre merkeverkstedet om et kvalifisert råd en gang for mye enn en gang for lite.

Jeg tenker også at monteringen fremstår som i enkleste laget, det fremstår for meg som om man har en formstøpt plastgreie, rett nok med vibrasjonsdempere og en form for festeanordninger, men i alt det vesentligste kan dette være basert på at vekta av det du måtte legge oppi, fordeles over "trunkens" anleggsflate mot underliggende komponenter. Igjen, bevegelise vil det alltid være, du bør altså ha i bakhodet at det kan bli en form for "bruksmerker" når du har brukt denne en stund.

Ellers er jo dette på sett og vis en genial ide, det burde egentlig være mindre problematisk enn å plassere et reservehjul i motorrommet på en konvensjonell bil slik enkelte produsenter gjorde i de tider da reservehjulet ennå ikke var avskaffet. Om du prøver denne løsningen, del gjerne dine erfaringer med oss andre, om dette fungerer som påtenkt kan mange ha glede av løsningen!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger