0

Lekasje kjøleveske

spurt 2021-08-18 08:40:37 +0100

Hei Benny. Jeg har en Ford Mondeo 2016 model som jeg oppdage vannlekasje på kjølevesken, kunne ikke se noen lekasje men kjente lukten av kjøleveske fra framsiden av bilen og når panser var åpent, hadde billen hos Kverneland(ford) i Bergen men de kunne ikke finne noe lekasje på føeste besøk! jeg sa at det lukte fra framsiden av motor(egr ventil eller radiator) kjølevesken forsvant litt etter litt og Kverneland tok bilen inn igjen for å undesøke på ny, denne gangen fan de ut at det var vannpumpen som lekket og denne ble byttet på garanti( 60345km) men den lekker ennå, bilen har vært inne hos Kverneland og Sotra bil(ford) flere ganger uten at de har kunne finne ut hvor den lekker fra. Etter at garantien er utløpt klarte Kverneland i Bergen å finne ut at radiatoren lekker, Kverneland mente at dette burde gå på garantien men Ford Norge sa nei?? virker helt uforstående for meg at de ikke vil se dette som samme sak, Hvilke rettigheter har man egentlig i en sånn situasjon,Kverneland sier det vil koste kr 10000 å bytte radiator og er villige til å dekke 50%. Hva mener du er riktig å gjøre?

Mvh Rolf Ware

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-08-18 10:33:04 +0100

Halv pris er forsåvidt et greit kompromiss, det er et tegn i tiden at norske importører tar en GSG når det gjelder garantisaker....spesielt når man har et såvidt legitimt påskudd til å være kjip som at garantien er gått ut. Nei, det skader ikke å spørre fint om enda litt greiere kompromiss, med henvisning til at jamen, dette er jo faktisk samme sak! Men å gå "videre" når garantien er gått ut for 5000 kroners skyld...det hadde jeg ikke gjort. Det er alltid en bop-bop her, og ja, du kan endelig ta en telefon til det være seg NAF eller forbrukerrådet og be om råd, det koster lite, men min magefølelse sier at utgått garanti er et litt for sterkt kort for "de andre" her! Det er også en greie med at feilen fortrinnsvis skal være utbedret før garantiutløpet...selv om det er tillatt å bruke hue og finne kompromisser. Her har da også Kverneland gjort akkurat det, det indikerer en velvilje du kan forsøke å trekke litt veksler på, men NB, hyggelig dialog, og glem ikke at 50-50 nok er noe man ser som et grei løsning som begge parter kan leve med. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-08-18 17:05:59 +0100

updated 2021-08-18 19:42:21 +0100

Ja jo 50/50 er ikke urimelig men jeg hører deg og går tilbake til at det trolig ble utført litt slett arbeid da du hadde den inne til kontroll for ditt problem og fant ut av at det var vannpumpen og skiftet den. Det er ikke uvanlig at det henger en dråpe kjølevæseke under vannpumpen da tettnmgen alltid jobber i et vått/tørt grenseland og noen ganger kan en dråpe komme ut så jeg mener de tok feil og aldri avdekket det egentlige problemet som da var radiator så Kverneland i Bergen bør enten ta dette på seg eller eller at du faktisk skriver til Ford Norge og at du opplever dette som en følge garantisak som Kverneland i Bergen ikke klarte å finne ut av før garanti var utløpt men at problemet begynte lenge føre og var vel dokumentert. Denne reprasjonen må de bare ta på seg enten Ford Norge eller Kverneland i Bergen sånn er det bare og jeg gir deg fullt medhold her, joda 5000 kr er jo ikke allverden men viser jo at de har noe på samvittigheten her ellers ville det vært blankt nei og hold på sitt her og vis gjerne til utalelser på forumet her da hverken Ford Norge eller Kverneland i Bergen er tjent med negativ publisitet med at en mekaniker hadde en dårlig dag på jobben.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger