Nja, som Kamerat Wizard er inne på, det er flere variable her som kan være en sterkt medvirkende årsak til den oppståtte situasjonen. Jeg ville tatt en hyggelig prat med verksmesteren og tatt det derfra, vær løsningsorientert, forsøk å få til et kompromiss. Og nei, det er ikke snakk om så mye penger at det er noe poeng å "gå videre" til det være seg forbrukerrådet eller forbrukerklageutvalget. Da vil verkstedet raskt sette seg på bakbeina, og uavhengig av hva man ellers måtte mene av gode ting om forbrukeroganene - man skal tross alt kunne sannsynliggjøre at motparten har driti på draget. Klarer du det, ja da kan du også klare å få til et helt greit kompromiss gjennom saklig argumentasjon og en hyggelig prat, kfr ovenfornevnte.
Ellers har jeg opp gjennom åra i store trekk kjørt 100.000+ på bremseskivene, ditto med blremseklosser, men jeg har hatt et kjøremønster med veeeeeeeeeeeeeeeeldig mye langkjøring i alle år, i tillegg til en kjørestil som vel må kunne beskrives som veldig, veldig jevn. Dessuten var det andre materialer i både skiver og klosser tidligere - skiftta jo aldri skiver på Laddisene mine - den siste gikk hjem til Mor Russland med originale skiver etter 425.000 kjørte kilometer og ruller kanhende videre den dag i dag med originale skiver! Sånn er det ikke i dag, uten at vi skal spekulere for mye i årsakene, men f.ex jentungen vår abonnerer på skiver og klosser, til tider også calipere, fast takst ved hver EU-kontroll....hun kjører en Toyota Hybrid....trenger jeg si mer :-) ?
Som sagt, dialog, gjør det gjerne klart at du forventer at man gjør veldig godt arbe' denne gang og følg litt med underveis. Er det f.ex sånn at caliperne henger innimellom? Dette er også et forhold du kan ta opp med verkstedet - kanhende man bør smøre opp "leamikken" i caliperne sånn at ting glir som de skal. Forebyggende vedlikehold kan være tingen her! Ellers lykke til!