0

Volvoen lugger

spurt 2021-08-12 01:54:45 +0200

anonym bruker

Anonym

Heisann! Har en Volvo V70 1.6 drive 2011 som jeg fikk billig av min far for noen år siden. Problemet med denne er at den lugger under kjøring når det er gjevnt gasspådrag og under gjevn fart(men ikke når jeg har pedalen i bånn). Det rare er at luggingen kommer frem når det er varmt i været, men ikke på vinteren f.eks. Det kommer også en plystrelyd når denne luggingen kommer.. Hadde bilen på verksted for feilsøking og de kunne ikke finne noe feil. Snakket med noen og de mente de kunne være MAP sensor eller trykkomformer til turbolader(?). Høres dette ut som en dyr feil? Mvh fattig student

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-08-13 13:53:11 +0200

Når du nevner plystrelyd, ville jeg tenkt i retning av turboen, men det kan også være en sesorfeil. Uanasett, om du ønsker å sjekke dette nærmere, tenk tanken på å ta en tur til Sverige etterhvert...finn et merkeverksted som har litt ressurser og ta det derfra. Dels fordi Volvo er noe henimot hellig i Sverige, det gjensppeiles i dyktige mekanikere og verkstder som gjør godt arbe', men også fordi timepris og delepriser....spesielt for Volvo....passer mye bedre for en fattig student enn det prisnivået Volvo Norge har en tendens til å legge seg på. Ja, det kan selvfølgelig være en dyr feil, men det kan like gjerne være så enkelt som en sensorfeil. I klartekst: det kan bli billigere enn du frykter, ingen grunn til å ta alle sorgene på forskudd.

Ellers er det fremdeles en pandemi som gjør det kjipt å reise noe som helst sted, men tider skal komme...jeg tenker at med litt flaks ramler ikke bilen din fra hverandre verken i dag eller i morra. . Ta gjerne et ord med far også, jeg tenker spesielt på om lyden hhv feilen har vært der tidligere.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-08-13 17:56:36 +0200

updated 2021-08-13 17:58:02 +0200

Mr N Wolf er jo rene missjonæren her med at tider skal komme men jeg tenker mest at du har en sprekk i en turbo slange og det er ikke plystre lyd du hører men mere en hvesende lyd som tilsier at det er hull i en slange på trykk siden på turbo. Glem map sensor de byttes bare i frustrasjon men ville kommet opp med feilkode i motorelektronikken , trykkomformer til turbo kan jeg ikke si jeg vet hva er men men kan jo være variable turbo vanes du mener og ja når den er elektronisk og styres av motor ecu og ikke går som den skal så ja da vil det settes en feilkode. Det kan være enklere enn du tror med at hvor lenge er det siden diesel filteret ditt ble byttet nei kanskje aldri så gå for det mest åpenbare her.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar