0

Problemer med Porsche connect

spurt 2021-08-10 19:05:41 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny.

Har nylig i april kjøpt Porsche Taycan den billigste varianten. En måned senere gjennom Porsche connect har kjøpt Porsche Inno Drive og valgt å betale hele summen framfor månedlig beløp. Fikk bekreftelse fra dem i min Porsche konto - alt er registrert riktig. Men deretter tok de fra kontoen min kr230 som månedlig beløp for å ha Inno drive aktivt. Har ringt dem, sendt bankkonto utskrift , bekreftelse fra selve Porsche at betalingen er utført og penger trukket fra kredittkort. Vi har vekslet 4 e-poster inntil nå hvor i det siste ber de meg om mer tålmodighet siden regnskapsavdeling må sjekke alt. Jeg forstår at en feil kan skje men at de svarer ikke på e-post - det kan jeg ikke. Etter min siste e-post hvor jeg skrevet at en måned er mer en nok tid til å sjekke så åpenbart sak - fikk ikke noe svar. Jeg opplever alt dette som en arroganse ... Har kontaktet også Porsche Asker og Bærum hvor de var ekstrem villig til å hjelpe ( de er egentlig kjent med slike situasjoner hvor kunder var ikke fornøyd med Porsche connect) - de har også kontaktet Porsche connect men ingen hjelp. De sa til meg at det er sak mellom meg og Porsche connect. Jeg er i en vanskelig situasjon, maktløs og vet ikke hva skal jeg gjøre videre. Ber deg om råd. Takknemlig Branislav Azanjac

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-08-11 17:45:36 +0100

updated 2021-08-11 17:46:22 +0100

Tja, pr definisjon snakker vi om en leverandør som ikke oppfyller sin del av kontrakten, jeg ville kansellert enhver avtale med denne leverandøren og forlangt alle innbetalinger refundert. Dette må gjøres skriftlig, kort og konsist. Jeg ville også tatt et ord med banken og fått sperret muligheten for ethvert fremtidig trekk, og er innbetalingen(e) knyttet opp mot kredittkort, ja da kan banken normalt sett hjelpe deg med å få refundert både innbetalingen og det illegitime trekket.

Det jeg ikke helt forstår....om du sjekker DENNE siden vil du se at på Taycan er angivelig Porsche Connect INKLUDERT i 3 år. Dette skal visstnok varierere, men du kan kanhende sjekke en til gang hva som gjelder for nettopp DIN bil - stikkord: kjøpekontrakten, en telefon til forhandler.

Om du VIL BEHOLDE denne tjenesten? Vel, dette kontotrekket kan banken din hjelpe deg med å rydde opp i - slik jeg ser det har du betalt fullt ut og litt til, og ja - du har nok på et eller annet punkt kommet i skade for å signere en fullmakt for autotrekk eller tilsvarende - men dette er på ingen måte en "blancofullmakt" som gir Porsche Connect fullmakt til å ha et sugerør ned i din konto! Det skal du rett og slett ikke finne deg i! Som sagt - banken! Ellers ville jeg sendt en skriftlig klage til både den norske importøren og Porsche sentralt - når det som sannsynligvis er en underleverandør roter det til overfor kundene, har jeg god tro på at man nok vil ta Porsche Connect en stripe! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2021-08-10 19:05:41 +0100

Sett: 144 ganger

Sist oppdatert: Aug 11 '21

Antall visninger