0

EL motor problem på hybrid?

spurt 2021-08-10 07:03:50 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Jeg har en xc90 t8 2016 modell. Har kjør2.5 år taxi med den og nå i priva4. Har fått problemer med el motor på den. Den har jo gått nesten 200000 km så det er ingen garanti på bilen. Da jeg beskrev problem til bilia så kjente mekaniker med en gang problem. Og sa blant annet at de er kjent med problem. Og at el motor må byttes. Og det skal koste meg 50000 kr. Det jeg mener bør ikke det dekkes av volvo/bilia siden det er en kjent feil? Bilia sier selv om det er kjent feil men de dekker ikke.

Med hilsen Khawar Naveed

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-08-10 10:55:36 +0100

updated 2021-08-10 15:04:37 +0100

Kjent eller ukjent problem det kommer nok an på dagsformen til den du prater med, uansett fordi om det skulle være et kjent problem så er det enten tilbakekalling eller utvidet garanti man må undersøke. Nei Bilia er sikkert ikke i slekt med julenissen og bare bytter deler gratis utenom garantitid foruten at det er utvidet garanti men da må samtidig alt av servicer være pinlig nøyaktig fulgt opp og er det ikke det så er det game over. Biler brukt i nærings virksomhet har desuten andre garantier enn en privat person så dette må først sjekkes opp før man overhodet forsøker å komme videre her.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-08-10 14:39:49 +0100

Oi....har vi IGJEN et tilfelle av at en elektromotor - som i elbilfansens verden angivelig har "evig liv" - har gått i støkker ?!? Og så koster det enorme summer for både delen og jobben! Hvorfor blir vi ikke overrasket? Nå sies det ingen ting om hva som er det egentlige problemet her, men noe forenklet sett, alt som kan gå i støkker på en elmotor, dvs viklinger, lagre, akslinger, enn si stryingselektronikk, ja det VIL gå i støkker før eller siden! Sånn er det bare, vår gode venn MacMurphy er med oss hele tiden! Også på en feiende flott Volvo er det sånn - selv om knappe 200.000 vanligvis er for ingenting å regne med en Volvo. Dessverre er det som Kamerat Wizard sier, vanligvis en helt annen og dårligere garanti på en bil som er kjøpt i næringsvirksomhet.

Det vet også Volvo Norge, og som Kamerat Wizard er inne på, verken Volvo Norge eller merkeforhandlerne er i slekt med vår gode venn Jul E Nissen! Når sant skal sies, jeg hadde ærlig talt forventet at man hadde vært grei mot deg som tydeligvis ligger i skuffen som proffesjonell kunde. Om det kan være en trøst: disse gutta har ikke for vane å gi noe ved dørene. Du er mao ikke alene. Om bilen fremdeles er kjørbar, ville jeg vurdert å tatt to telefoner: en til Volvo Sverige for å spurt dem om råd - underforstått klaget min arme nød og gjerne trykket ut et par tårer over at det norske salgsleddet ikke er greie mot deg. Om ikke annet, så gjør det godt å få ut litt klagesang! Oppnår du ikke noe her heller, ville jeg forsøkt å kontake et svensk merkeverksted i grensetraktene, som vi vet...både deler og arbeid er vesentlig gunstigere priset hos søta bror, spesielt for de som har verdens beste svenske bil. Om du får reparert denne leie feilen, ja da kan du også håpe på at eventuelle svakheter er rettet opp av Volvo, uansett vil du få minst 200.000 km til uten at feilen gjentar seg! Og får du reparasjonen for si 30.000 i Sverige, blir det ikke spesielt stor kostnad pr kilometer. Ja, det er en mager trøst, men du får tenke som så, at det kunne vært verre. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger