0

E klasse 220CDI 2011-2013 vs 2016->

spurt 2021-07-14 21:35:02 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei! Lurer litt på å kjøpe meg en E klasse, Har veldig lyst på en W212 pre facelift da jeg synes denne er finest. MEN så kom vi til dette med Euro krav, w212 pre facelift er jo Euro 5. Går jeg en god del opp i kilometerstand får jeg en 2016 modell men liker ikke utsende på disse. Er det lurt å gå for en Euro 5 diesel i disse tider? Hva kan jeg se for meg framover, jeg vil forsåvidt ha denne bilen til den ikke kommer seg ut av innkjørselen av egen maskin. Får hodeverk av og se rundt på nettet etter noe fornuftig svar. Ser hovedsakelig etter bil mellom 150-200.000kr

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-07-15 17:04:08 +0100

updated 2021-07-15 17:08:12 +0100

Jada euro 5 er helt ok og teknikken har kommet langt så det er ikke like mye rama skrik ang tette partikkel filtere, blokerte egr ventile og generelt igjenngrodde innsug og koksete ventiler. Men kommer vi på Euro 6 og 7 så begynner ting å bli avansert da må man ha tryllekunstnere som VW sine Ingeniører for å slippe igjennom, når motoren ikke klarer kravene så sørger vi da bare for at nærmer deg seg et test apparat så stiller motor elektronikken seg om og later som den er verdens mest miljøvennlige diesel eller bensin motor for den sagts skyld genialt spør du meg fordi om det rystet hele VW i grunnvollene så var det jo genialt tenkt. Uansett så ser man jo hvor langt produsentene er villig til å strekke seg, noen år i fengsel eller en liten bot på noen milliarder euro pytt det er en pølse i slaktetiden he he. Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-07-17 21:34:02 +0100

Bare så det sagt: elefanten i rommet som i større grad burde vært tema, er at det sentrale elementet i VAG sitt påståtte "juks", var at man ikke ønsket at renseprosessen for DPF skulle fyre i gang midt under en måling. Den som kjenner lukta som sprer seg når denne prosessen står på, vil intuitivt forstå hvorfor! Og som vi vet....praktisk talt alle produsenter har i ettertid vært mer eller mindre i diverse myndigheters søkelys i ettertid. Dog har det roa seg og gått i likaste laget for de fleste....uten at man derved skal legge til grunn at "alle de andre" haddde "bedre" og "renere" programvare. Min subjektive oppfatning er at dette sirkuset var en heksejakt, motivert av et ønske om å gi VAG en på tygga...spesielt i det amerikanske markedet der VAG er en brysom konkurrent for landets egen bilindustri. Nå har det heldigvis roa seg!

Når det gjelder euro 5 hhv 6, slipper man jo mye dilldall med euro 5. Ja, miljøfrikene skriker og oier seg over at det må bli "forbudt" med ditt og datt i de "store" byene, men som vi vet...det er faktisk ikke spesielt mange store byer i Norge. Oslo er etter mitt hode ikke mer enn en forvokst landsby, men du og du....politikerne i såvel "verdensmetropoler" som Haugesund, Farsund, Langesund for å nevne noen...snakker jo faktisk fra tid til annen om "storbyproblemer" og "bil" i samme setning"! Forstå det den som kan! Men derfra til å klare å legitimere et forbud? Man skal ikke ta sorgene før de kommer, jeg kjører diesel og trives med det! Rett nok en euro6 made by VW, og bank i bordet, ikke problemer whatsoever med verken DPF eller noe som helst annet! Men så bor jeg da også på landet, og har et kjøremønster med det som for de fleste assoseres med "langkjøring".

The Bottom Line er at joda, du kan skjære klar mye GreenPeace-greier med en eldre bil med euro 5, men euro 6 og en Mercedes diesel er for alle praktiske hensyn, helt grei, forutsatt et kjøremønster med en sånn passe fordeling mellom langkjøring og dassekjøring.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger