0

Tiguan 2014

spurt 2021-07-12 22:23:34 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny Broren min har kjørt bilen min tom for drivstoff og nå starter bilen ikke mer. Dieselpumpen er byttet men fremdeles ingen lyd har hatt den hos tre verksted de finner ikke feilen Hjelp vær så snill.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-07-13 14:53:19 +0100

Jeg innbiller meg at dette med startproblemer pga tomkjøring med VW egentlig ikke skulle være noe problem. Når det er sagt, jeg ville tenkt i retning av luftproblematikk. Når tre verksteder har sett på problemet begynner det likevel å fremstå som en smule skremmende. I ditt sted ville jeg sett rundt meg og forsøkt å finne et diesel-elektrisk verksted, av den sorten som bare jobber med innsprøytingsystemer og primært diesel. Der kan de dette med innsprøyting, de kan dette med dyseproblematikk....for jeg regner med at de tre verkstedene du har vært innom, har sjekka alle de vanlige tingene som kan medføre null drivstoff. En annen mulighet som du bør undersøke, er om din kjære bror kan ha kommet i skade for å hive på noen liter benzin når bilen ble kjørt tom for diesel....det ville ikke være første gang sånt skjer....om din ellers kjære bror kjører benziner selv, og sjelden låner din bil, ja da er dette faktisk en reell, meget ubehagelig mulighet. Ja, det hender at også Tiguan fra 2014 ble levert med en sånn derre "trakt" i påfyllingshullet som gjorde at feilfylling teoretisk skulle være umulig, men meg bekjent hadde ikke allle modellene dette på den tiden.

Og - om brodern' har gjort denne tabben med å fylle benzin istedetfor diesel og opplevde at motoren stoppa etterpå...ja da kan det være at han er fryktelig lei seg og ikke har hatt veldig lyst til å nevne det.....verdt å ta en samtale over emnet...for å løse problemet...ikke bli uvenner! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-07-13 16:12:59 +0100

updated 2021-07-13 16:19:24 +0100

Obs 3 verksteder som ikke finner feil hm. Først og fremst skal det ikke være mulig å kjøre en common rail helt tom for drivstoff da det ville ødelagt hp diesel pumpen. Er det først skjedd så må måleren din være noe feil her slik at motorens ecu ikke har slått av diesel tilførsel her. Du sier at det er byttet pumpe men det er 2 varianter her, den ene er at høytrykkspumpen suger helt fra tanken og da er det vanskelig å få tilbake suget som da vil ha masse luft i seg og krever at man monterer en trakt i filter innløpet og heller diesel rett inn samtidig som man lufter litt på dyse rørene. Den andre er at det er en forpumpe i tanken som mater hp pumpen såkalt mini flow men også her kan det være nødvendig med lufting men går som regel igang med litt kjinning på starteren. Jeg tror mest på varianten med å rigge en trakt å helle diesel rett i filter innsuget her men er jo litt snodig hvis ikke verkstedene klarer dette. Hvilken pumpe er det som er skiftet fks er nok det første jeg tenker på ang feilsøking.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger