Vel, amerikansk er aldri billig moro, dels fordi vi som regel snakker om mye vekt å dra på, med de konsekvenser dette har for løpende slitasje, dels fordi det er store dimensjoner både her og der! Med comboen dyre deler og ikke minst, begrenset deletilgang på denne siden av dammen...da skal du vite hva du går til og gjerne tenke nøye gjennom før du kjøper en bil som den du nevner her. Og når du først har kjøpt den...det er IKKE en bil som er lett å få solgt igjen!
Når det gjelder rust, er ikke amerkanske biler bedre enn sine europeiske brødre, det er dårlig med smått stell med rustbeskyttelse fra fabrikk, og det er mer regelen enn unntaket at eierne gir beng i understellsbehandling. Vips, så snakker vi om en tikkende rustbombe! Og nei, det er faktisk IKKe sånn at det er så tykke plater og så mye metall (gammel myte blant amcar-fans) at en amerikansk bil har mer å "gå på" enn en europeisk bil! Tvert om - en tung bil og rust i bærende konstruksjoner er en ekstremt dårlig kombo. Men ja - du får jo "mye" bil for pengene, om det er positivt eller negativt med et svært drog av en bil, ja der er smaken som baken, for noen er det kule saker! Om du skulle tilhøre sistnevnte kategori og har behov for en stor bil til en rimelig penge - gjerne skrur litt sjæl og har god nok økonomi til å holde bilen ved like og fylle tanken litt oftere enn ellers - ja da er det kanhende bilen for deg! Men be advised, NAF-test er en av de få tingene som kan bidra til avdekke skjulte feil og ikke minst, skjult rust, på en slik bil!