0

Renault master 2, 2,5 liter

spurt 2021-07-04 19:28:49 +0200

anonym bruker

Anonym

Vi har byttet motor på Renault master 2, 2,5 liter. Alt av dyser er omprogramert. Bilen starter med gass å går fint over 1000 omdreininger og oppover, men stopper å vil ikke starte når du slipper den ned på tomgang.

Noen som har vært borti problemet?

Å ja, den har vært på verksted.

Nå vil jeg bare få hestebilen på veien igjen. Håper noen har vært borti problemet😁🤩

Takk for alle svar.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-07-05 10:49:21 +0200

Heisann – må innrømme at jeg ikke har all verdens erfaring med denne biltypen.

Men om bilen kan startes på startgass, men ikke uten tyder alt på at det er noe feil med dieseltilførselen her.

Hva og hvorfor tør jeg ikke si akkurat. Jeg vet ikke hvor gamme bilen er, og hva slags innsprøytingssystem den har.

Jeg ville forsøkt å tenke helt, helt enkelt. Følg dieselen og se hvor den «stopper». Kan det være noe så banalt som selve dieselfilteret?

Ellers ville jeg sjekket veldig nøye alt av slanger, koblinger og elektriske kontakter.

Om du ikke finner noe der, kan det kanskje kan henge sammen en for eksempel en fødepumpe som ikke går som den skal, muligens på grunn av strømproblemer / feil med regulering til denne.

Det kan muligens også ligge i dieselpumpa. Et verksted som har bilen og tilgang til både å sjekke / måle / se hva som skjer når dette inntreffer bør kunne finne ut av dette for deg. For meg blir det dessverre litt vilkårlig gjetning – men håper det ga noen tips til videre feilsøking. Ønsker uansett lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-07-05 11:45:47 +0200

updated 2021-07-05 11:47:09 +0200

En motor er ikke nødvendigvis en motor og når det er sagt så betyr det at mange kriterier må oppfylles her. Dyser må ha samme nummer og da mener jeg samme nummer ellers vil motor ecu og dyser ikke snakke sammen på en korrekt måte. Det kan være andre problemer også med tilsynelatende små forandringer her men som betyr mye ang motorens oppførsel. Når man bytter motor er det særdeles viktig at alt er likt og her kommer dyser, turbo og diverse sensorer inn som kan ødelegge morroa. Er det samme årsmodel og samme motor kode er du nærmere og trenger kanskje bare å bytte over dyser eller fks en sensor. Du sier de har programert dyser men det tror jeg lett hva jeg vil om, det var stort sett Delphi som holdt på med dette tilbake i midten av 2000 tallet. Skal du få hjelp er det nok viktig å få litt mere opplysninger på banen ellers tror jeg hesten din nok må være hjemme en stund da et motorbytte krever en hel røys med info og det er ikke sikkert lednings nettet på motoren er helt likt her og forbedres og endres år til år.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar