0

Hopper alle Rangere hele tiden

spurt 2021-07-02 19:35:46 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei, jeg har kjøpt en Ford Ranger 2.0. 2020 modell. 10 automat gear og ca 213 KH. Den er ca ett år nå.

Jeg kjøpte den brukt for snart et halvt år siden. Km stand var 6700 km Jeg har kjørt ca 11000 nå og griner hver gang jeg bruker den. Hehe

Jeg skjønner jo at bladfjærer kan virke stivere enn` Franske biler. Men skal den hoppe hele tiden ?

Jeg kjøpte den for å kunne kjøre stor henger, og har en lang Boggie henger som kan utnytte max vekt.

Det hopper ennå mer når jeg kjører tom henger. Kan det være at boggie hengeren balanserer og flytter effekten av humpene over i Bilen. Er det mulig at en Bil fra 2020 skal oppføre seg slik. ?

Blir du med på en liten kjøre tur ? Jeg burde vert innover Sandvika Drammen en dag.

PS. Det er flere ting som irriterer med denne bilen. (jeg kjører mye bil, og har kjørt mange typer)

Mvh Tøris Helle. tlf 90968300. Valdres

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

4 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-07-02 21:58:09 +0200

Tja, som jeg alltid sier: man skal ALDRI kjøpe en bil uten grundig prøvekjøring, gjerne av flere alternativer. At en amerikansk bil, som attpå til nok er dimensjonert for relativt høy tillatt totalvekt og ditto hengervekt, fremstår som stiv, forundrer meg ikke! Med et konservativ understell i tillegg skal du ikke se bort fra at det er aaaaaaaaaaaaaakurat sånn disse bilene pleier å være! I ditt sted ville jeg oppsøkt forhandleren der du har kjøpt bilen, subisidiært en merkeforhandler, og tatt det derfra. Eksemplevis kunne du jo spørre fint om å få prøvekjøre en tilsvarende bil hos forhandleren.

The Bottom Line er likevel at amerikanske pickuper nok ikke er for alle, og du skal ikke se bort fra at den sorten du har er en skikkelig mannfolk-pickup som passer bedre for Arnold Scharzenegger enn oss vanlige dødelige som bare har NESTEN like store biceps som Arnold. Sånn er det bare, og det er formodenltig et par gode grunner til at du har valgt nettopp denne bilen. Kanhende du bør tenke på en Toyota Tundra neste gang? Eventuelt noe så kjedelig som VW Amorok :-) I det hele tatt: kanhende du bør tenke tanken på å prøvekjøre noe annet enn reinspikka amerikansk. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-07-03 12:53:33 +0200

updated 2021-07-03 13:04:15 +0200

Ja en pickup kan nok føles litt hoppete der bak og er ikke nødvendigvis noe galt her. En Ford Ranger er ikke en Arnold Scwarzenegger bil det er nok forbeholdt F150 serien og er den i Raptor utgave så får man nesten frysninger på ryggen en Ranger får nesten plass på planet på en F150. Ranger ble utviklet sammen med Mazda med sin Bt 50 og har sine konkurenter i Nissan Navara, Izuzu D Max, Hilux og Amarok og man må velge hva som passer best for sine behov, jeg har nok best erfaring med at Amarok er mest personbil aktig i sin oppførsel så når du bytter bil så se på den samtidig. Noen hiver noen sandsekker på planet for å motvirke litt av problemet du nevner men det er jo en arbeidsbil så litt må man nok leve med.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-07-03 16:18:14 +0200

Et godt poeng om Arnold og F150 :-) Men greit nok, si at bilen din og andre "vanlige" pickuper passer vedlig godt for oss som har armer som vårt store forbilde Julius i dyrehagen utenfor Sørlandets hovedstad :-) Det er så enkelt som at skal du kunne ha en bil som tåler litt vekt og bruk, ja da må nødvendigvis fjæringa være tilpasset deretter - det nytter lite med "fransk" fjæring for en mannebil! Kanhende nyrebelte burde vært standard-antrekk, omtrent som når vi gutta kjørte motorsykler med veldig stive dempere i hine dage...også det en "mannersache".

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-07-03 17:11:17 +0200

He he anatomien til Julius og Mr N Wolf som kunne helle ut restene av et 209 liter fat med milimeter presisjon kom lett til nytte på Ranger før la oss si 2009 da de hadde den forferdelige snekkestyringen(resirculating balls) som var helt umulig å justere, jeg hadde en 2008 Ranger som brukte hele veien med dette setupet, takk og lov for tannstang styring så slapp vi ihvertfall å kjøre over Nissan micraer og lignende som uheldigvis var i veien for oss. En pickup er til sitt bruk og ønsker man Fransk komfort så se i en annen retning.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar