Er jeg nødt til å betale hele regningen?
hei benny!
i februar har vi kjøpt en 2020 modell skoda oktavia scout. den manglet bare en ting som vi synes er veldig viktig. en full understellsbehandling med tectyl.
bil - tec as her i egersund utfører slike understellsbehandlinger for flere bilforhandlere men også privatpersoner. vi avtalte tid og en pris på 7500,- NOK. alt gikk tilsynelatende på skinner og etter 2 dager var bilen klar til henting.
når jeg noen dager seinere åpnet vinduene framme og lukket de igjen så jeg en del striper av en seig væske på rutene. da jeg ringte til bil - tec for å høre hva dette kunne være sa de at det er mulig at de har sprøytet litt for mye inn i dørene. jeg måtte bare kommer innom med bilen. så skulle de fikse det. kort tid etter at jeg hadde fått bilen igjen viste det seg at det var fremdeles striper på rutene både inn- og utvendig. denne gangen spurte de om de kunne få en sjanse til for å vaske dørene. det sulle jeg aldri ha svart ja på. fordi de klarte ikke å vaske det skikkelig denne gangen heller. nå skulle de ta vekk panelet i alle dører med hjelp av en mekaniker fra møller bil.
da jeg leverte bilen for tredje gang sa jeg at jeg synes et avslag på 1000 kroner var på sin plass for at vi måtte klare oss uten bil i til sammen 3,5 dager pga slurvete utført arbeid. da fikk jeg som svar at det ikke var mulig fordi de allerede har tapt mye penger på bilen.
jeg var så sjokkert over svaret at jeg ikke visste hva jeg skulle si.
kan de bare gjør sånn? ja, de kan sikkert det. men dette har ingenting med service å gjøre. der sitter det bare en ekstrem pengekåt fyr som driter i fornøyde kunder.
men hvis jeg hadde gått hele veien med advokat og sånn. tror du at jeg hadde en sjanse å få noe "erstatning" ? jeg vet at det ville nok ikke være vert det. men jeg synes heller ikke at vi må godtar alt som slike aktører driver med. de bryr seg vel kun om avtalene sine med forhandlerne.
takk for at du tok deg tid! håper jeg kan få et svar.
hilsen gunnar blum