0

Hva bør man vær obs på når det gjelder Audis 1,4 TFSI

spurt 2021-05-10 09:21:11 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei.

Hva bør man være obs på når det gjelder Audis 1,4 TFSI motor som står blant annet i A4 B9 fra 2016/2017.

har hørt at det er lurt med motorhavariforsikring når det gjelder 1l som de bruker i A3 fra ca samme periode.

noen erfaringer rundt dette?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-05-10 09:59:53 +0100

Tror det må være 40 tråder om denne motoren her på forumet så søker du litt så har du lesestoff for en stund.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-05-10 10:19:42 +0100

Disse motorene var skumlest fra før 2012. De hadde registerkjeder som strakk seg og som kunne føre til motorhavari. På biler produsert 2012, som du spør om, er ikke dett lengre noe problem og jeg kjenner ikke til at disse har noen spesielle svakheter. Men som Car Wizard sier, noen nett-søk, før man handler bil kan gjøre deg mye smartere. Det burde egentlig være obligatorisk for enhver som ser etter ny bruktbil. Det kunne skånet mange for mye problemer.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-05-10 15:49:05 +0100

Kloke ord fra Benny, vær imidlertid ops på at om vi snakker VAG generelt, går den magiske grensen et sted rundt 2012-2013. Avhengig av modell, om det er ringer i grillen eller et annet merke fra konsernets portefølje. 50.000 kroners spørsmålet du bør stille er hvorvidt bilen har kamkjede eller tannreim om det sitter eine kleine benziner under panzeret. Det egentlige problemet er forøvrig todelt: en ting er at et kamkjede strekker seg - alle kjeder strekker seg mer eller mindre - noen mer - men her er det også en råttent konstruksjon av strammemekanismen som gjør det til en skikkelig høydare, for ikke å si katastrofe. Den enkle måten å si det på, er at at denne versjonen av de små benzinerne fra VAG er noe man bør sky som selveste pesten!

Om det er noe poeng med "motorhavariforsikring"? Både ja og nei: en slik forsikring er ikke gratis, og som du vet, forsikriingsbransjen gir ikke noe som helst ved dørene. Det avgjørende er forsikringsvilkåreene, sjekk hva som faktisk dekkes....f.ex vil det ofte være en begrensning i form av bilens kjørelengde..om forsikringen ikke dekker lenger når bilen bikker 200.000 og du har kjørt 200.001 kilometer når motoren raser....da er forsikringen verdt temmelig nøyaktig 0 kroner.

Om det mot formodning IKKE er en eller annen begrensing og forsikringen dekker? Ja , da er alt såre vel, da tegner du selvfølgelig en slik avtale og ler hele veien til banken om du får bruk for forsikringen! The Botom Line er likevel at det beste er å sky disse motorene som pesten . Den enkle oppskriften er å kjøpe en NYERE bil - som du antyder . f.ex en 2016-modell. Også her kan du imildertid ha glede av f.ex en utvidet kaskoforsikring med dekning av motor-drivverk, men igjen, les vilkårene nøye! En 5 år gammel bil har jo et ikke ubetydelig verdifall - det kan ha betydning her! Ellers koster det jo å ha kasko, du bør ha topp-bonus, gjerne også fagforeningsrabatt, for å ha en slik dekning som den jeg antyder uten å bli personlig ruinert hver gang du betaler forskringspremien. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger