0

Reklamasjon rett

spurt 2021-04-23 17:57:03 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei.

Det jeg lurer på er, mudul box under sete har en kontakt svidd seg og opp i boxen denne har flere viktige funksjoner som seter, varme sete, massasje seter og mer så alt dette er defekt.

Er det reklamasjon på dette da bilen har ikke nybil garenti lengere, bil er snart 5år

Har vert i kontakt med importøren og forhandler ingen tar ansvar.

Mvh Espen Svendsen

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-04-24 09:32:11 +0100

Først og fremst, det er en mulighet for at den aktuelle boksen har blitt utsatt for mekanisk skade, si at "noen" har satt kneet i setet. Da kan det bli en diskusjon. Men ut over dette: om bilen din er en "norsk" bil...har du sannsynligvis både garanti (På de fleste bilmerker solgt av norsk importør 5 år eller xxx.xxx kilometer) og reklamasjonsrett. Om du IKKE har gitt inn SKRIFTLIG klage, gjør det ASAP - til både importør og forhandler. Om du har "vært i kontakt" pr telefon er det ikke umulig at årsaken til at den kjente "ingen" tar ansvar, er at man satser på å trenere saken akkurat lenge nok til at man kan peke nese av deg når 5-års grensen er overskredet. Det er da det er greit å kunne DOKUMENTERE at man faktisk har gitt inn en KLAGE / REKLAMASJON.

Og en sånn "box" - den kan fort koste både 10 og 20.000, alt ettersom! Ikke fordi den er så voldsomt dyr å produsere, men fordi Norge er et høykostland...importør og forhandler må jo hente inn sine inntekter et sted fra....derfor blir det ofte VELDIG dyrt! Så her er det absolutt grunn til å klage og ikke gi seg uten sverdslag! Hvordan du ellers kan gå frem, finner du gode råd om HER: https://www.forbrukerradet.no/forside...

  • Og som altid...det ER faktisk VELDIG smart å ha et NAF-medlemskap uten veihjelp....bla for å ha tilgang til råd fra NAF sentralt...eventuelt fritt rettsråd fra en NAF-advokat lokalt....eller for den skanes skyld, rabattert bistand fra din lokale NAF test-stasjon, som jo vil være en uavhenig, sakkyndig part i saker som dette. Nå vil vel Ford våkne til live om du sparker dem i skinnleggen, forhåpentligvis løser det seg på det stadiet vi kan kalle "hyggelig dialog", men det på ingen måte gitt, man skal høre og se mye rart før ørene gror igjen! Lykke til, sett deg ned og skriv med det samme, det være seg mail eller brev, vis gjerne til "hyggelig telefonsamtale" om ditt og datt da og da, det er en enkel måte å vise tilbake til tidligere kontakt på, og derved dokuementere at du faktisk har tatt opp saken før! Dernest tar du kontakt med forhandler og og ber dem om å løse problemet.

Du skal ikke se bort fra at det løser setg, hvis ikke, tar du det derfra, vær optimist til det motsatte er bevist. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Kommentarer

Hei takk for svar. Jeg tar kontakt med min forsikring har super som dekker NAF advokat. Fikk svar fra forhandler Bay auto Kristiansand at di ikke hadde noe hjelp eller kunne se på dette da bilen er over 100 tusen km. Og importøren sier ta kontakt med Ford forhandler nermere deg. Mvh Espen

Hebbe gravatarbildeHebbe ( 2021-05-04 12:37:34 +0100 )rediger
0

besvart 2021-04-25 06:40:30 +0100

updated 2021-04-25 06:41:06 +0100

Hvis forhandler og Ford importør bastant hevder at de ikke tar ansvar så kan du regne med at de har en god sak mot deg og skal jeg gjette så har de også oppgitt en grunn til det som du velger å ikke nevne her. Bilen har 5 års garanti og kanskje 100 000 km hvis den er solgt til en privat person og ikke en yrkesbil som taxi fks der det kan være andre regler. En annen ting er at hvis de har funnet en halv Cola boks tømt inni den eller at du har hatt et eller annet under setet som mekanisk har revet ut og kortsluttet boksens kabler har du jo strengt tatt ikke så mye å komme med uansett hvem du kontakter. Jeg har sett biler med så mye søppel under setet at det ikke lot seg senke ned og ja da kan det lett eksplodere en halvliter Cola som ungene kreativt har funnet plass til under setet. Uansett så kan du jo sende en skriftelig klage som Norulf nevner der du legger frem saken slik du ser den og eventuellt bestrider grunnen til at de nekter å ta den som en garantisak. Det står ikke fritt for den enkelte forhandler ei heller for Ford å fri tolke disse reglene ang 5 års garanti så de har nok sitt på det tørre skal du se.

Hilsen Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-05-04 12:33:01 +0100

Hei.

Takk for svar.

Her har det begynt og brenne under og både box og kontakt er svidd. Jeg holder en ryddig bil og dette er noe som skjedd av seg selv.

Fikk info av ford Norge da jeg tokk kontakt at bilen hadde 2 stk recall på seg og fikk satt den inn, satt på en batteriovervåking og noe ant.

Så sprekker lyktene opp inifra en ble bytta via forbrukerrådet hjelp men nå er mottatt side som sprekker opp og da ville di ikke ta dette problemet etter jeg sendte med kopier av samme sak.

Så ser jeg lakken forsvinner men overflaten er glatt kg finn men sorte flekker under fargen sprer seg.

Det ble ny motor da tannhjul røyk tidligere så denne vignale topp utgave er ikke så super bra

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger