0

Japansk bil

spurt 2021-03-30 19:46:40 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei! Jeg er den meget fornøyde eier av en Yaris Verso 2002-modell. Den har bare gått 198000, har skiftet slitedeler underveis. Ser for meg at den går minst 100 til, spørsmålet er som følger: Hvilken type bil bør man gå for av nyere modell (2010 og nyere) hvis man vil ha en like pålitelig, slitesterk og rimelig sak med like god lastekapasitet? Er Kia og/eller Hyundai av samme kvalitet som Toyota? Mvh. Jørgen

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-03-30 22:20:28 +0200

updated 2021-03-30 22:21:11 +0200

Det enkle svaret er, nei, verken Kia eller Hyundai er i nærheten av Toyota på noe som helst vis. Det er flere årsaker til dette, dels konstruksjonsbetinget, dels er ikke kvalitetskontrollen helt "der" for noen av dem. Det er også sånn at Toyota har en bevisst strategi, der man til tider formelig ser skiltet som lyser "hvorfor forandre noe som fungerer"! Med det tenker jeg på at man opp gjennom årene har hatt modeller som bygger på samme lest i år etter år etter år, det gir eierne det jeg kaller "greie" biler, i den forstand at service og vedlikehold ikke krever voldsomme ressurser, i tillegg er det "greie" biler for Toyota: det gjør det enklere å løse problemer og implementere forbedringer underveis, og ikke minst, det gjør det enklere på logistikk-siden, stikkkord: reservedeler og tilgang på verkstedstjenester....her trenger man ikke lære opp mekanikerne på ny hvert år! Legg til at Toyota gir deg den desidert beste kundestøtten som blir vanlige bilkunder til del!

The Bottom Line er at dette gir deg et problemfritt bilhold, der det egentlig bare er slarveskap fra eierne om bilen mot formodning ikke skulle forbli driftsikker! Med det tenker jeg på at ja, også en Toyota krever et normalt godt service- og vedlikeholdsregime, men for alle praktiske hensyn, du slipper mange bekymringer om du velger Toyota. Og ja, det er som du nok har funnet ut, ikke problematisk å benytte et uavhengig verksted med din Yaris heller, rett nok ikke riktig like god oppfølging som hos Toyotas merkeverksteder, men det gir deg lavere utgifter. Sånne valg gjør mange av oss, selv om vi er glade i bilene våre blir timepriser som får en advokat til å rødme liksom litt i meste laget, selv for vårt kjæreste eie: bilen!

Bare så det er sagt, jeg har aldri eiet en Toyota selv, men jeg har kjent mange som har hatt Toyota siden Crown var den store stjernen, og jeg har kjørt Toyota i diverse varianter over temaet hos mine respektive arbeidsgivere gjennom noenførti år. Firmakunder og Toyota er litt spesielt: da har man som regel en form for avtaler med Toyota om service og vedlikehold, prislappen er hårreisende for oss vanlige dødelige, men for et firma som tjener penger på at bilparken er 110 % driftsikker, er det bare en pølse i slaktetiden. Hva jeg kjører? Jeg har primært kjørt Lada og VW, en håndfull biler på 45 år. Litt som ditt bilhold, dog har jeg på det verste kjørt veldig mye mer pr år. Laddisene var enkle og lærerike, i de tider var jeg blakk og min egen mekaniker. Senere ble det VW diesel, stadig dyrere drivstoff og mange kilometer i året gjorde VW sine D / TDI svært attraktive for meg. Ja, jeg kunne utmerket godt endt opp med Toyota, men VW har fordeler som gjør dette merket til et bedre valg for meg, min familie, mitt kjøremønster.

En ting vi har felles, er at jeg gjennomgående har kjørt mine biler til kilometertelleren har indikert 4-500 ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-03-30 22:30:18 +0200

Aporpos....en liten pekefinger: den etter mitt syn beste....om ikke en av få virkelig gode grunner til å bytte ut en god bil...er denne greia med passiv og aktiv sikkerhet! Ha dette i bakhodet når du er ute og kjører med bilen din! Jeg kjenner ikke ditt kjøremønster, der er du selv eksperten, og din bil er på ingen måte dårlig når det gjelder sikkerhet, men noe kynisk sett, det har skjedd et par ting når det gjelder sikkerhet opp gjennom åra! Jeg har selv kjørt skadefritt i den forstand at jeg aldri har forårsaket skade, men du og du, så vondt det gjør når du får den berømte idioten bak svingen i fleisen! Ja, vi unngår dem 9999 av 10.000 ganger, men før eller siden får man en fulltreffer!

Verdt å reflektere litt over! Når det er sagt: med din årlige kjørelengde tipper jeg at du har et kjøremønster der du nok ikke er blant de som trenger å ligge våken om natta her.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar