0

Octavia 2021

spurt 2021-03-02 10:15:13 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei! Skal dere ikke teste Octavia 2021 modell med 2.0 TDI og 4X4? Eller kommer ikke denne til Norge? Ville såfall vært veldig trist om den ikke gjorde det.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-03-02 16:18:51 +0200

Møllers veier er uransakelige, det ville ikke være første gang man tok en hyperintelligent beslutning om å utelate viktige modeller i det norske markedet :-) Men en rask sjekk av på vårt alles kjøre internett sier at ja, hipp hurra, du kan velge mellom 2.0 TDI med både 150 og 200 hk, og du kan velge mellom en "vanlig" stasjonsvogn (som kanhende også kan leveres med 2 cm ekstra bakkeklaring) og Scout-utgaven! Etter mitt syn er Scout for spesielt interesserte, det er litt for meget plast-deksler og jålegreier, men for noen er det kanskje kult?

HER er prislista og hva som er tilgjengelig, NB KAMPANJE, LØP OG KJØP! https://az749841.vo.msecnd.net/sitesn...

Uansett, jeg merker meg at firehjulstrekkerne leveres med 7-trinns DSG-kasse, manuell kasse har fordufta et sted på veien. Helt greit, jeg tenker at når man kutter i valgmulighetene her, er det bedre at man utelater manuell kasse enn DSG. Du kan også velge hybrid, men med mitt kjøremønster ville jeg når som helst valgt 2.0 TDI (som jeg jo også har i dag, dog i en VW) fremfor en pinglete liten bensinmotor med "drahjelp" fra en elmotor - og kun forhjulsdrift!

Mhp test: du finner jo testrapporter både her og der for såvel Octavia av siste generasjon med Haldex 5 som Golf med samme drivlinje, den enkle oppsummeringen her er at det er svært lite, om noe, å kritisere på disse bilene. Begge er biler som gjør "alt" ganske så bra! Skal vi være ærlige, er det vel sånn at verken Octavia eller Golf er "verdensmestre" på noe som helst, men kanhende det er en av få biler som kan tilby modeller som passer for mange forskjellige kundegrupper? Med en fellesnevner fra de setter seg inn i bilen på sin første tur: de kjører rundt med et evig smil! Det som ikke står i testrapportene, er neetopp dette: vi snakker om en plattform som, spesielt med kombinasjonen 2.0 TDI (til nød 2.0 benziner) og Haldex 5 gir en bil som fungerer like godt på norske krøtterstier (som visstnok er merket som europaveier på kartet) som motorveier i det store utland, ja sogar ute i russisk Karelia, på veier som er kjørt i støkker av ulovlig tømmertransport i regi av (hold deg fast!) våre svenske venner hos IKEA, fungerte min Golf 7 med firehjulstrekk som en drøm!

Firehjulstrekket gir suveren stabilitet under alle forhold, i alle hastigheter fra krabbefart og opp til toppfart. Svært lite vindstøy, god lydisolasjon, god drivstofføkonomi, spesielt dieselmotoren gir anvendbar kraft over et turtallasområde fra rask tomgang via midlere turtall til rundt de 4000 o/min. For benzin-freaker som ELSKER å se turtelleren peake på 8000 o/min er dette rett nok "daue" greier, til gjengjeld er det ganske bra fres i speedomternåla når du kjører TDI! Hvem gidder vel jage turtall når man kan kjøre på momentet og bikke 220 før man rekker å si "fartskontroll"? Det sier seg selv at nei, man har ikke bruk for mer enn en ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar