0

Verdi på Toyota Hiace

spurt 2021-02-22 16:44:09 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei Benny!

Jeg vurderer å kjøpe en Toyota Hiace 2002 modell, dette er en bil med bakseter (3 personer) den har gått 222 000 km og koster kr 110 000, er dette en fair pris?

Håper på et snarlig svar.

Vennlig hilsen Tore Underland Tlf: 93 44 14 84 Epost: tore@suconsulting.no

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-02-22 17:21:53 +0200

updated 2021-02-22 17:25:43 +0200

Du er en modig kar Tore som satser på en 19 år gammel bil med 222000 km, vel og bra er det jo da at Hiace er like driftsikker som et Franz Jaeger pengeskap men så var det det med rust og tidens tann da. Eneste måte å se om den er verdt pengene er å sjekke den nøye å estimere en fair pris her krever nok litt jobb. Trenger du en retnings linje ang pris ser du på tilsvarende biler på finn med omtrentlig kjørelengde som objektet ditt. Jeg ville sagt at det er en altfor høy pris på en så gammel bil men er nok markedet som bestemmer dette og ikke meg, heldigvis for selger det.

De har foresten hatt litt diesel dyse problemer så se til at motoren går jevnt og pent både på tomgang og under full akselerasjon hvis motoren rister eller jukser så styr unna.

En NAF test er nok ikke dumt heller når du blar opp 110000 kr og kan være spart inn fort.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-02-22 17:27:51 +0200

Loven om tilbud og etterspørsel påvirker i aller høyeste grad bruktprisen for HiAce, sjelden er det vel mer korrekt at prisen defineres av hva den ivrigste kjøperen er vilig til å betale enn akkurat her! En ting er at bilen ikke er kjørt spesielt langt, men mer enn 18 år på veien, det er lenge det! Prisen betinger en bil i dokumentert topp stand, uten antydning til rust, Med "dokumentert" tenker jeg på en full NAF-test, og nei, jeg ville ikke engang tenkt på å signere kjøpekontrakt uten NAF-test her. Noe kynisk sett: det er uendelig mye enklere å diskutere utbedring av eventuelle feil og mangler, evenutelt prisavslag, FØR kjøpekontrakten er signert enn etter. Jeg vil si det så sterkt som at med en bil som er 18 år gammel, kan du glemme å reklamere i ettertid, her kan mye være veldig slitt, også på en Toyota! Og nei, HiAce er IKKE verken feilfri eller rustfri, det som gjør at bilene oppfattes som "problemfrie" av enkelte er at det er enkle, robuste biler som kan gå for lut og kaldtvann veldig, veldig lenge. Det som er litt dumt, er at før eller siden innhentes man av karma, og dersom du er den som har overtatt en slik bil rett før karma slår til, ja da blir det en kostbar fornøyelse!

For all del, HiAce har mange fortrinn, men det er flere biler i markedet. I ditt sted ville jeg orientert meg litt nærmere ifht biler som kan være aktuelle og foretatt iallefall en "skrivebordsammenligning" mot den bilen du nevner her. Kanhende det ville være fornuftig å legge litt mer penger i bilkjøpet og gå for en noe nyere bil. HER finner du et antall personbilregisterte HiAce: https://www.finn.no/car/used/search.h...class=1&sort=PUBLISHEDDESC

Om jeg hadde vært i markedet for KassenWagen, ville jeg nok heller sett i retning av VW Caravelle, gjerne en bil med 2.5 liters motoren, om du leter litt får du ganske så mye bil for pengene....HER finner du biler fra 90 - 115.000; https://www.finn.no/car/used/search.h...class=1&sort=PUBLISHEDDESC

Og igjen: heller legge litt mer penger på bordet og gå for en nyere bil.

Felles for HiAce og Caravelle er at det er relativt tunge biler, det medfører at du må regne med å bruke mer penger på løpende vedlikehold og service. Ja, HiAce har en noe enklere konstruksjon, men man skal ikke kimse av Caravelle med 2.5 liters motoren heller, det er en motor som bærer 500.000 km og mer svært så godt. Men som med HiAce, Caravelle ruster....og ruster....og ruster, felles for begge er at man bør legge ned tid for å finne et eksemplar som er tatt vare på med løpende understellsbehandling gjennom hele livsløpet. Finner man ikke det, vel, der kommer dette med antall år på veien inn i bildet: om bilen IKKE er fulgt opp med jevnlig etterbehandling, gå videre om du ser så ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-02-25 21:05:46 +0200

Verdien av en bil er faktisk akkurat det markedet er villig til å betale for varen, litt for høy pris inget salg så enkelt er det.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2021-02-22 16:44:09 +0200

Sett: 55 ganger

Sist oppdatert: Feb 25