0

BMW merkeverksted og (manglende?) kompetanse

spurt 2021-02-21 18:01:05 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei, Hadde min BMW 325i 2009 mod med ca 190000 km på telleren på BMW verksted på grunn av ujevn motorgangen og ulyd, og fikk beskjed om at veivhusventilasjonen måtte byttes. Dette ble gjort, men da jeg skulle hente bilen fikk de ikke start på den. De behold derfor bilen, og på slutten av neste arbeidsdag fikk jeg beskjed om å hente den da alt nå var i orden. Ble imidlertid fortalt at det også var to defekte innsprutingsdyser, men at de hadde vært greie å skifte en uten å ta betalt for det. Det første som skjedde da jeg startet opp var imidlertid at ABS lampen lyste, noe jeg påpekte umiddelbart. De påsto imidlertid at den ikke hadde lyst da de satt fra seg bilen. Ble imidlertid enig om å kjøre hjem og komme tilbake for å sjekke dette om noen dager. På vegen hjem etter å ha kjørt 3-4 km begynte motoren å riste kraftig og motorlampe gikk på. Kunne ikke kjøre bilen videre, og måtte ha Vikings veihjelp for å få fraktet bilen tilbake til BMW. Fikk beskjed om at også en ABS sensor måtte skiftes, noe jeg under tvil gikk med på og betalte for. Kjørte deretter ca 30 mil problemfritt, men nå har motorlampen begynt å lyse igjen i hytt og pine. Tilbake til BMW som nå har diagnostisert at det er magnetventilen som er problemet. De vil ikke skifte denne uten at jeg på forhånd sier meg enig i å betale for reparasjonen. Føler meg nokså «rettsløs» i diskusjonene med verkstedet, og har ikke lenger tillit til at de vet hva de holder på med. Kan det tenkes at problemene med magnetventilen er en følgefeil av alt «rotet» de har holdt på med i forbindelse med veivhusventilasjonen?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-02-21 22:05:34 +0200

updated 2021-02-22 13:38:38 +0200

Hei Er vanskelig å følge tråden her da fks veivhus ventilasjonen ikke har noe som helst med abs å gjøre. At de skiftet 2 innsprøytnings dyser uten å ta betalt er også for fantastisk og høres mere ut som 2 stk glødeplugger men er jo en bensin så har jo ikke glødeplugger men at de gir de vekk til kunden er nok ikke vanlig verksted praksis selv ikke for Bmw. Du nevner magnetventil men sier jo ikke hvilken så er for vanskelig å gjette seg frem her og blir da umulig å sette i sammenheng da man må på detalj nivå. Bmw har som regel både kompetente verksteder og mekanikere men de har sikkert ikke spesiell lyst til å reparere diverse problemer på bilen din uten å få betalt for dette.

Skulle jeg gjøre en kvalifisert gjetting her vil jeg si at det er en kommunikasjons svikt her og du skulle kanskje be om et møte med verksmester her og be han forklare gangen på reprasjonen av din bil slik at du forstår det og at dere kommer til enighet.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar