0

LAKK KLUTEN SOM FJERNER STRIPER ??

spurt 2021-02-20 14:04:06 +0100

anonym bruker

Anonym

Denne lakk kluten virker den SOM DE REKLAMER FOR? BILEN MIN HAR TO STRØK MED KLAR LAKK, HVORDAN KAN DA STRIPENE FJERNES, SÅN AT DE BLIR USYNDLIG?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-02-20 15:50:13 +0100

Det enkle svaret her er "tja", dersom det dreier seg om en klut med en mildt polerende effekt, omtrent som tannkrem, kan det hende at den, om ikke annet, gjør ripene litt mindre synlige. Da forutsetter jeg at du snakker om slike fine striper som uvegerlig oppstår når du vasker bilen med det være seg maskinvask med bedritne børster, eller for den sakens skyld, en svamp med ørlite grann dritt på...begge deler lager praktfulle striper i det øvre lakklaget.

Mener du litt dypere, litt mer markante stiper, ja da er det også "tja", det er mulig, men ikke nødvenidgvis sånn at kluten fungerer. Du man mao prøve, det koster vel neppe allverden, men det finnes jo andre løsninger, f.ex Biltemas ripefjernere, flere varianter over temaet: https://www.biltema.no/sokeside/?quer...

Jeg har prøvd et par av sorten opp gjennom åra, Biltemas produkter er iallefall ikke de dårligste i markedet. Mener det man kaller "ripefjerningsvoks" til og med fikk "best i test" ved minst en anledning, for alt hva det måtte være verdt. Noen mirakelkur er det defintivt ikke, men den fungerer overraskende bra - det skal Biltema ha. Her bruker man imidlertid primært vanlig håndpolering, skal du få virkelig godt resulatat er det ingen vei utenom maskin og polere til temperaturen blir så høy at det øverste laget i klarlakken smelter litt ned. Det er mao ikke helt enkelt, her skal man både vite hva man gjør, og ha rett utstyr. For "vaskestriper" kan det være verdt å prøve f.ex nevnte ripefjerningsvoks, er det snakk om dypere, mer markante striper av den sorten som oppstår når "noen" riper bortetter siden på bilen din med nøkkel f.ex, ja da vilel jeg tatt et ord med et firma som driver med billakkering....som du sikkert vet....når man utfører f.ex en flekk-lakkering på et mindre område på en bil, polerer man i grensa mot resten av flaten for at det skal gå i ett. Prinsippet er det samme: akkurat så høy temperatur at det flyter i hverandre.

Dette ble meg fortalt for noen år tilbake. et par polske lakkerere som for anledningen var på jordbærplukking i Norge, fiksa opp noen bulker og sånt på bilen min et par ganger. Jeg ble litt overrasket når jeg så måten de jobba på, mens et norsk verksted konsekvent sprøyter hele flater, slipa disse gutta bare ned akkurat det området de hadde jobbet med, lakkerte og polerte. Det ble faktisk ikke synlig overgang i det hele tatt, mener de som driver med mikro-reparasjoner benytter samme metoden! Men dette var altså helt vanlig måte å gjøre det på i Polen for rundt 25 år siden!

Hvorfor jeg kom til å huske på dette i denne sammenheng, er at jeg fikk disse gutta til å polere opp resten av bilen i samme slengen, da forsvant også riper og falma lakk som dugg for solen! Bilen ble rett og slett som ny, og best av alt, det var en relativt varig forbedring :-)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-02-20 20:04:03 +0100

Er det slik at det er nesten for utrolig til å være sant så er det nettopp det. Altså trolig ikke sant eller bare litt sant.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar