0

Ny bil som har gått mye eller gammel som har lav km

spurt 2021-02-15 19:49:22 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Vurderer og kjøpe en brukt Mitsubishi outlander til rundt 130 000kr og står ovenfor valget, skal man kjøpe en tex 2010 model som har gått 150 000km eller en 2015 modell som har gått over 200 000km?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-02-15 20:06:39 +0100

updated 2021-02-15 22:02:52 +0100

Yepp her bruker du nyest er best prinsippet, Outlander 2013 ble rustbehandlet på kaien i Drammen før de ble distribuert til forhandlerene og er faktisk gull verdt. Modelene eldre enn dette er ikke rustbehandlet og lider under dette nå. Du får desuten en mye bedre bil ved å kjøpe 2013 model da den har bedre motor, og girkasse samt er mye mere stillegående. At den er gått 200 000 km er ingen hindring hvis bilen er greit holdt vedlike men ta en Naf test så er du sikker. Den har også en utmerket dab radio orginalt og alt det moderne utstyret vi forventer er på plass. Husk tilhengerfeste da det glemmes lett i en overivrig kjøps situasjon og så må man forhandle litt på prisen såklart. Den gamle modelen hadde bare 2 ting jeg likte bedre og det var en koppholder på venstre side av rattet og en bakluke som kunne felles ned der 2 voksne kunne sitte i solsteiken etter en skitur men det veier ikke opp for fordelene med den nye modellen.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-02-16 08:00:22 +0100

Husk etterbehandling når bilen blir din....en understellsbehanding holder mål typisk 2-3 år, dels har mekaniske påkjenninger betydning, det blir gjerne slått høl på beskyttelsen under bilen, den blir spylt vekk osv, dels tørker "godstoffet", spesielt i bilens hulrom, inn. Kanhende du bør ha en ny, komplett behandling etter så mange år, men velg en seriøs aktør som har holdt på en stund, han vil vite hva som må til for din bil. Ja, det koster litt, men sett i den store sammenhengen er dette peanøtter, du får ikke engang sveisa et bittelite rusthøl for hva det koster med oppfølging av understellsbehandlingen over si en tiårs periode.

Ellers er det som Kamerat K antyder, bilens faktiske stand betyr mer enn det tallet som tilfeldigvis står på kilometertelleren. Antall år på veien er normalt sett et vesentlig større problem enn tallet i kilometertelleren, og nei, jeg ville ikke hatt angst for å kjøpt en Mittibuski med 200' på telleverket, det forteller bare at bilen er kjørt mer enn gjennomsnittet, enten av en langpendler eller en proffesjonell bruker. Begge har (ofte) for vane å passe rimelig godt på bilen sin, likeledes har denne sorten eiere ofte en mer tilbakelent, defensiv kjørestil! Win-win situasjon for deg som kjøper!

Ellers som vanlig....den tiden du bruker på å sjekke bilen, er vel anvendt tid, og NAF-sjekk er obligatorisk når bilen har en pris som utgjør mer enn si et par månedlsønner for folk flest. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger