0

motorlampe og glødelampe lyser og nødmodus.

spurt 2021-02-13 14:31:02 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei. Har en a8 3,0 diesel 2008 mod som har gått i nødmodus etter en ferie tur i fjorsommer. Glødelampe begynte å lyse og motorlampe. Tok en diagnose på verksted og fikk feil på dpf. har bytttet dpf og sensorer, luftmassemåler ,egr ventil og lamdasonde, ingen ting av dette har hjulpet. det har også blitt byttet spjeld i innsug av forige eier. jeg er litt fortvilet for de ingen ting har forandret seg fikk feil på dpf etter alt dett har blitt byttet. håper du har noe forslag på hva det kan vere. starter bilen og kjører normalt i 45 sekunder før den går i nødmodus. Takk på forhånd.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-02-13 19:07:07 +0200

Noen som har tenkt tanken på at det kan være en feil på en eller flere porter på en styringsmodul her...? Det har hendt før, og det vil skje igjen: en slik feil gir gjerne et symptom, f.ex at bilen ikke starter eller som du antyder, går normalt kun kort tid før den skriker på hjælp. Slike feil fremommmer ikke i diagnosesystemet, men verkstedsmanualen gir veilledning for hvilke verdier man normalt sett måler på relevante punkter. Det er litt som å feilsøke på vanlig elektronikk: man klarer seg lenge med et mulitmeter. Men uten en korrekt versjon av verkstedsmanualen er du stuck i det ytterste mørket. Kan være verdt et forsøk: det er ikke spesielt mange porter på slike bokser. Kan du ikke gjøre jobben selv, er det en klar fordel å ha en god venn som kan ta jobben på kveldstid mot en bedre middag....nytter ikke å betale et par tusenlapper i timen her! Vær ellers klar over at selve feilsøket er kurrant, det som kan være en utfordring er å finne disse boksene. nok en grunn til at en verkstedsmanual er nyttig å ty til! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-02-15 18:34:27 +0200

updated 2021-02-15 19:06:55 +0200

Norulf er inne på noe vesentlig her du kan ikke bytte del for del og betale flere tusen i timen for dette da blir du både lei og blakk. Verksted ser ut som at de famler i blinde her og det kan man jo egentlig ikke akseptere da vi setter bort bilen så regner vi med at den er i de beste hender men tydeligvis ikke alltid. Mine misstanker går på at det kan ligge en feil i ledningsnettverket her enten vagabonderende strømmer altså en strøm som blir delvis borte på veien dit den skal fordi den ligger å lekker til jord eller ligger i berøring med en annen ledning og mottar feil signal eller kanskje svakt jordingspunkt i Ecu eller Pcm modul. dette kan føre til masse gremlins og i verste fall avskriving av bilen. En A8 var jo ikke en volum bil den gang den kom og var jo selveste flaggskipet til Audi der de puttet inn alt de hadde av moderne og til tider bare sånn passe utprøvd utstyr for å vise Bmw og Mercedes at luxus bil det kan vi best. Audi Ingeniørene var nok ikke nødvendigvis så opptatt hvordan holdbarheten var 10-12 år down the line da A8 skulle vise Mercedes S klasse og Bmw 7 serie ryggen og noen snarveier var nok en del av spillet her.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-02-16 21:08:33 +0200

Sprekk i intercooler eller slanger til,og fra turbo, imtercooler gir nødmodus og dpf problem, ingen luft = masse sot og tett dpf.

Hilsen Khaleesi

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar