Bare så det er sagt....mener å erindre at selveste VAG har hatt minst en "snuoperasjon" på dette med kvalitetskontroll og kundetilfredshet...med Toyota som et unevnelig forbilde :-) En helt annen ting er at Møller nok ikke er helt "der" ennå, uten forkleinelse for noen, min subjektive oppfatning er at det var mye hyggeligere å eie Volkeboks før brorparten av merkeforhandlerne ble kjøpt opp av Møller. Det var noe med kjekke gutter i blådess som reiste ens ærend ut fra hovedstaden for å lære bondetampene der ute om nye verdier....fokus ble "umerkelig" flyttet fra "fornøyde kunder" til "tjene penger". Samtidig ble ellers veldrevne firmaer omorganisert, kanhende det fører noe godt med seg for aksjonærer, for kundene er det ikke noen "høydare". Ikke et vondt ord om min lokale merkeforhandler, men jeg savner gamlegutta som i flokk og følge tok sin hatt og gikk som en følge av nye prioriteringer og kanhende en omorgansiering for meget! Jeg forstår dem så godt, mange av oss som har vært i arbe' opp gjennom de siste par tiåra har vært i samme situasjon.
The Bottom Line er at Kamerat K har et vesentlig poeng i forhold til Toyota: der har man dette med "fornøyde kunder" på toppen av lista fremdeles....den skal de ha! Hadde Toyota tatt inn de mer seriøse modellene i spekteret, som Camry med en seriøs drivlinje fremfor hybrid-dilldall, kan det hende selv jeg hadde vurdert Toyota! Med trykk på "vurdert", jeg er vel en av dem som opp gjennom flere tiår har opplevd en helt enestående service fra Møller-systemet. Det er også veldig greit å ha en bil der jeg kan få hele gullrekka med deler og verkstedstjenester over hele Europa, ja selv i de fjerneste avkroker! Fullt så greit det ikke med Toyota, dessuten er det dette med at japanske bilfabrikanter sliter litt med å forstå at sånne smågutter som meg har litt problemer med å tilpasse kroppen vår til såvel seter som den plassen som er tilgjengelig i f.ex Prius!
Som sagt...gi oss flere modeller ala de russiske versjonene av Landcruiser og biler som Camry, gjerne også "elbilavgift" på biler med dieselmotor - "for miljøets skyld", ref artikkelen her på Broom forleden og det faktum at vi slett ikke har elnett som kan håndtere stort flere elbiler!