0

2.0 tdi forskjellige hk

spurt 2021-02-02 19:14:48 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei, jeg lurer på hva som gjør noen motorer med samme størrelse sprekere en andre, har sett flere vag biler med 2.0 tdi, hvor noen har 140 hk, noen med 150hk og andre med 184hk som rs ellet gti. Men forstår ikke hva som gjør noen sprekere en andre? når det er like stor motor.

Selv har jeg 2016 Octavia 2.0 tdi med 150hk, Hva kan jeg gjøre for å få mer krefter?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-02-02 19:47:38 +0100

updated 2021-02-02 20:15:03 +0100

Hei Her er ladetrykk fra turbo altså mere luft og dernest mere diesel fra dysene selve kjernen. Det er mange grep som må gjøres for å øke hk fra 140hk til 184hk og de som tror de kan kjøpe en chip manipulator på ebay og montere må tro om igjen. Større turbo, kraftigere intercooler, andre dyser, en annen type sensorer og tilslutt kanskje til og med andre stempler og endret kompresjonsforhold samt cylinder topper. Hvordan ecu er programmert vil også være anderledes så de som monterer slikt utstyr gambler med hele gullrekka ang motorens ved og vel og kan lett oppnå havari på motor eller girkasse da den også er beregnet for den lavere effekten. De som får dette utført sier alltid at det er samme motor så her er det bare å kjøre på hm tja var det bakgårds chipperen nede på hjørnet som fortalte deg dette muntlig? Bottom line er grav dypt i lommeboken eller begynn å spare og kjøp en bil som har det du ønsker fra fabrikken da er du sikker på at komponentene holder helt ut til hjulene. Når jeg skal kjøpe bil så er det en riktig turn off når selger sier at bilen er chippet og utført av den beste bakgårdschipperen i bygda he he ja særlig.

Ps: Siden jeg vet at dette er et emne som setter masse følelser i sving så vil jeg tilegge et jeg ikke har studert alle verdens biler og delevalgene som ble gjort av ingeniørene når de valgete effekten i motorene.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-02-03 13:41:56 +0100

Som Kamerat K sier, det er dårlig karma å tukle med bilens styringsystem. Uansett hvor "like" motorene måtte være utenpå, det kan være flere kritiske forskjeller når man begynner å sjekke!!!

Når det gjelder 2.0 TDI spesifikt, vil enhver som har et minimum av kunnskap om motorer generelt og tar en titt en titt på sprengskisser av motoren rimelig kjapt innse at det er idioti å tukle med denne motoren. Den som tviler, bør stille seg et enkelt spørsmål: hvem kan man ha best tillitt til i forhold til hva denne motoren tåler? Utviklingsavdelingen hos verdens største bilprodusent...eller en tulling som står og lover gull og grunne skoger for en 5000-kroners tukling med bilens styringsystemer? Enhver "tukling" har konsekvenser for hele gullrekka, fra motorens varmehushold til drivleddene! Det burde være rimelig innlysende at her er det mye dyrt som kan gå i støkker, det vanligste...og billigste....er clutchen i DSG-kassa.

Uahvengig av hva som måtte gå i stykker, slik tukling øker uvegerlig belastningen over hele drivlinja, det er faktisk ikke slik at man kan få en hel stall av hestekrefter "kjapt, trygt og billig". Ja, kanhende det går "kjapt", men det er verken trygt eller billigi det lange løp! Fort gjort å glemme, men det gjør også noe med bruktprisen! Ddet er flere enn meg og Kamerat K som ser en bil som er "tuklet" med som fullstendig uaktuell. "Bare" å reversere når man skal selge bilen? Glem det, dels er det sånn at enhver endring av denne sorten SKAL meldes til forsikringselskapet hhv Biltilsynet. Dernest er det - avhengig av hvordan det "tukles" og hvilken bil det er snakk om - mulig å avdekke slik tukling. Da sitter du plutselig med skjegget i den berømte postkassa!

The Bottom Line er at du sannsynligvis i alt det vesentligste kjører innenfor Norges grenser. Sist jeg sjekka, lå Norge fremdeles på nest øverste plass på den gjeve lista over nasjoner som har LAVEST gjennomsnittshastighet i det offentlige veinettet. Om du ikke har "nok" med en 2.0 TDI her hjemme, vel, da vil jeg jo hevde at problemet ikke stikker i bilen, men et sted inne i hodet. Da vil det være en vesentlig bedre løsning å bytte ut Skodaen med en mer "passende" bil, si f.ex En Dodge Challenger av den nye sorten, er det ikke "Hellcat" de caller den? 7-800 hk eller noe sånt, kanhende det er "nok" for deg? Fortsatt vil du jo dasse rundt i 60-70 på E39 sammen med oss andre, men kanhende det føles bedre?

For min del har jeg kjørt en liten VW med nettopp 2.0 TDI noen år, med de samme "daffe" 150 hestekreftene. Med firehjulstrekket får jeg nok traction til å blåse fletta av Golf 6 GTI om jeg måtte ønske det, opp til 100 er aksellerasjonen mer enn nok til å holde følge med trafikken, også når jeg innimellom har kjørt noen tusen kilometer i nasjoner med et helt annet tempo i trafikken. I hastigheter over 100? Da er ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger