0

Audi tt 2009 dine tanker?

spurt 2021-01-30 03:15:18 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Jeg vurderer å kjøpe en Audi tt fra 2009. Da en 2009 Audi TT Coupe 2.0 L 170 HK Quattro disel. Lurer på hva dine tanker er rundt dette kjøpet er? Ser at de fleste er importert også. Kjøper ikke bilen uansett uten en NAF test eller lignende uansett, men dekker en slik test de "typiske" problemene for denne bilen?

Beste hilsen Erik

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-01-30 08:37:10 +0100

Hei Erik Ja en Naf test burde avdekke de fleste feil også de vanligste gjenganger feilene. Man skal uansett alltid huske på at en slik test gjøres etter en bestemt prosedyre og kompliserte feil eller av og på feil ikke nødvendigvis fanges opp på en kortere test tur. Noen ganger kreves det at man kanskje har bilen til låns et par dager slik at eventuellt flere problemer kan avdekkes. Ville blitt veldig dyrt med en slik test hvis en tredjepart skulle ha testet en bil over flere dager. I de fleste tilfeller må vi bare stole på testen og ta resten derifra. Husk i,porterte biler kan mangle noen av de tingene som vi liker i Norge nemelig setevarmere lyktespylere ol.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-01-30 09:19:25 +0100

Dersom bilen ellers oppfyller de behovene og ønskene du har, er det en helt grei bil. Men der som ellers, betal heller litt mer for en bil som skiller seg ut på en positiv måte, altså en bil som er passet godt på, det lønner seg, bokstavelig talt. Jeg tenker jo også at kombinasjonen 2.0 TDI og quattro med god margin gjør en god bil perfekt. Det er en bil du kan ha glede av i mange år, gitt et normalt god service- og vedlikeholdsregime, herunder understellsbehandling med jevnlig etterbehandling...den norske vinteren er ikke snill mot noen biler, heller ikke Audi.

Om en test avslører "typiske" problemer? Nå er jo egentlig ikke dette en bil med spesielle problemer, både motor og kraftoverføring er rimelig godt konstruert, og selv om det er et par fiks-fakserier i understellet, dette er ikke første generasjon TT, dette er ikke spesielt problematisk gitt at bilen er passet godt på og eieren IKKE er av den sorten som innbiller seg at en "aktiv" kjørestil er meningen med livet. Tukling med det være seg kilometertelleren eller bilens styringsystem, uansett om vi snakker om selger kaller det "chip-tuning" eller "optimalisering" er et større problem, i store trekk er slarvete vedlikehold og "aktiv" kjørestil noe som setter spor, mens kilometerjuks og "tukling" er noe som kan være vanskeligere å avdekke. Uansett: disse fire tingene er hver for seg en deal-breaker: mistenker du noe i denne gullrekka, gå videre og finn en bedre bil.

NAF-test, eventuelt en grundig utarbeidet tilstandsrapport? Det er mulig en erfaren mekaniker ved et merkeverksted kan avdekke mer spesifikke problemstillinger enn NAF kan klare, men dette er i stor grad personavhengig: NAF sine mekanikere er det vi kan kalle generalister, de jobber med alle bilmerker, og opparbeider således bred erfaring. Jeg tenker at dette, sammen med en testprosedyre som har blitt til over en årrekke, er vel så godt, kanhende bedre, enn det merkeverkstedet kan klare. Jeg har selv fått hakeslepp av hvor amatørmessige tilstandsrapporter herværende merkeforhandler presterer å legge frem for sine bruktbiler, det dreier seg om et tippetegn-kryss skjema som sier alt og ingenting. I det hele tatt: man skal ikke være redd for å stille krav her, fordelen med NAF er at man følger en absolutt godkjent prosedyre.

Ellers? Lykke til med en feiende flott bil, den har stått på min liste også, dog har fornuften og behovet for for en litt mer praktisk løsning vunnet hver gang :-)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger