0

VW og sinkslipp; er det fremdeles et problem?

spurt 2021-01-26 11:40:11 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei Benny Jeg vurderer å sette meg på listen for en VW ID4, den virker å være midt i blinken ift mine behov. Alternativt ser jeg også at Skoda Enyaq er en bil som treffer behovet mitt veldig godt. Jeg håper og tror at de over tid klarer å ordne opp i alt kludderet og problemene som disse bilene nå ser ut til å ha. Det bare et stort gjenstående tvilsmoment; jeg kjøper biler som jeg beholder lenge, og alt jeg tidligere har vært borti fra disse merkene har etter hvert fått problemer med sinkslipp og rust. Selgeren påstår at problemene nå er et tilbakelagt stadium, men jeg lurer på om dette virkelig er tilfelle? Hilsen Sigurd

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-01-26 14:44:49 +0200

Nei, etter hva jeg erfarer, er dette problemet med sinkslipp long gone, vi snakker om rundt 10 år eller mer siden dette ble løst, selv om det hang igjen visse problemer med bla CC.

A complete different matter er denne greia med "rustbeskyttelse, om du ser under en tysker (eller tsjekkifisert tysker) vil du se at bunnplata er mer eller mindre rustbeskyttet. Ikke godt nok for norske vinterforhold, men det er iallefall noe som kan minne om et forsøk på rustbeskyttelse. Det som er litt dumt, er at absolutt alt som er montert på bunnplata, herunder hjuloppheng og diverse dill og dall, kun er "beskyttet" med et tynt lag med lakk. "Rustgaranti"? Vel, les nøye gjennom vilkårene....denne garantien er ikke verdt papiret den er skrevet på. Uten at jeg har studert elblene inngående, det vil forundre meg mye om man har gjort noe revolusjonerende for å redusere disse problemstillingene med elbilene eller gi en bedre rustgaranti.

Og nei, den norske vinteren er dessverre ennå ikke avskaffet, ikke saltinga langs veiene heller. Tvert om, dagens vintervedlikehold gir om mulig enda bedre levekår for vår venn stålmarken!

Det er imidlertid såre enkelt å gardere seg her: understellsbehandling med jevnlig etterbehandling er tingen. Velg en seriøs understellsbehandler, ta kontakt, gjerne før kjøp av bil, og hør hvordan han stiller seg til å gi deg et godt råd om hvordan du kan ta vare på den og den bilen. De seriøse aktørene i bransjen ligger godt i forkant, velg et firma som har vært i business en stund, gå for kvalitet på arbeidet og ikke pris, og ta det derfra. Det er uansett en god investering.

En god aktør som kan gi deg råd i sakens anledning finner du HER: https://www.handeland-antirust.no/

Og nei, jeg er IKKE ansett i sjappa, men mannen kan sine ting, han er en av gutta og har begge beina solid på jorda. Er det for langt unna deg å bruke dette firmaet, kan han sannsynligvis også gi deg et råd om hvor du kan finne en god samarbeidspartner i ditt lokalområde.

Ellers trampeklapp for dine gode holdninger, jeg har samme forhold til bil som deg: jeg beholder mine biler lenge, i den forstand at de går videre til neste lykkelige eier ved rundt 4-500.000 på telleren, eller de blir spiker, alt ettersom! Men jeg mener ærlig og redelig at en god bil, den skal holde lenge! Jeg ville nok ellers holdt på Skoda her, VW i Tyskland sier jo faktisk at Skoda er et hakk bedre på kvalitetskontroll. DEt rorr jeg så gjerne, jeg var innom en av Skodas fabrikker i Tsjekkia for noen år tilbake, der var det pinadø Ordnung Muss Sein fra man kom inn døra! Like rent som i min garasje over hele fabrikken, orden og struktur over hele fjæla, og en beinhard fokus på HMS og bedriftshelsetjeneste, hadde nær sagt på høyde med de beste her hjemme i Norge!

Uansett hva du velger, lykke til med et VAG-produkt! Bilene som leveres ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-01-26 21:31:30 +0200

Hei Galvslipp er ureinheter i produksjonsprosessen og er mest tiden som vil vise om det var god kvalitet i produksjonen eller at fusken viser seg til slutt. Desverre har det vist seg at stort sett alle bilmerker har slitt litt her i større eller mindre grad. Man kan likevel regne med at elektrolytt prosessene oppdateres akkurat som resten av produksjons metodene men er ganske mange faktorer som skal klaffe 100% for å være helt sikker.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar