0

Hvor lanngt går en 2.0l tsi motor

spurt 2021-01-24 22:42:44 +0100

anonym bruker

Anonym

Vurderer kjøp qv golf gti 2012 mod, da er spørsmålet bom 150 000 på telleren er mye for en slik bil.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-01-25 11:26:59 +0100

I utgangspunktet er kjørelengde bare et tall, det er bilens faktiske stand som har betydning. Om første eier har vært en idiot av den sorten som innbiller seg at "aktiv kjøring" er tingen, ja da er det beste og litt til for lengst tatt av den arme bilen! Nå er jo Golf GTI en bil som ofte tiltrekker seg eiere som ikke akkurat er blant de som tar best vare på bilene sine....ja...de er ivrige etter å polere bilen osv, men service og vedlikehold, enn si understellsbehandling? Ofte fremmedord!

Mao er dette en bil der jeg ville gått gjennom hele gullrekka: først og fremst hvor mange eiere bilen har hatt....er det flere enn tre....stay away! Er bilen "chiptunet" eller på annet vis tuklet med, er det også et stort, blinkende rødt lys! Dernest service- og verkstedshistorikk....både ifht at serviceintervallene er overholdt, men vær også ops på at kilometertelleren kan være manipulert.

Prøvekjøring er også viktig, men uavhengig av alt du måtte kunne gjøre selv eller vha en god venn som kan det du ikke kan, NAF-test eller en godt utarbeidet tilstandsrapport FØR....FØR....FØR du i det hele tatt hvisker ordet "kjøp" er obligatorisk på en bil som dette!!!!! Da kan du styre klar mye problemer, eventuelt avtale utbedring av feil og mangler FØR du kjøper bilen. Etterpå er alt så uendelig mye vanskeligere....uansett om det er et privat kjøp eller forhandlerkjøp.

The Bottom Line her er at om magefølelsen sier "stay away", ja da kan det være en grunn til det, da går du bare videre, det er IKKE rasjonering på gode bruktbiler, heller ikke de det står "GTI" på rumpa på. En helt annen ting som du bør sjekke FØR du handler: hva koster det DEG å forsikre denne bilen...? Merkelappen "GTI" i kombinasjon med ung fører kan koste skjorta...da kan det være smartere å kjøpe f.ex vanlig Golf med benziner, eventuelt en bil med 2.0 TDI under panseret. Jeg har selv hatt et par varianter over temaet Golf TDI opp gjennom åra, de siste åra Golf 7 2.0 TDI med firehjulstrekk. Like kjapp som forrige generasjon GTI opp til rundt de 100, over 100 er det virkelig morsomt med TDI....vel og merke i det store utland på dertil egnede veier. Verdt å ha i bakhodet, ja, en benziner oppleves "sprekere" av mange, men det er jo egentlig bare turtelleren som hopper og spretter litt kjappere og litt høyere opp. Med en dieselbrenner vil man bli overrasket når man ser hvor raskt speedometernåla egentlig fløtter på seg. Vel verdt å vurdere, vel verdt å prøvekjøre, det dreier seg om å kjøre på momentet istedetfor å jage turtall. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger