0

Subaru forester eller xv

spurt 2021-01-15 07:49:28 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei!

I disse dager er det jammen ikke lett å kjøpe bil. Jeg har sett og sett på alt i fra nyere elbil til mini countryman phev til RAV 4 til mazda.. Jeg har nok landet på brukt subaru, Jeg har en hytte (åremå) litt langt av gårde og opp over en fjellovergang. Ca,. 27 mil per vei. Og så bor jeg i en by uten bomringer. Kjører en del i jobben, og vanligvis nå så kjører jeg i jobb med min Toyota Yaris hybrid. Den er god i byen, og veldig billig i drift, noe jeg selvfølgelig setter pris på. Men den gjør ikke jobben opp til fjellet. Så derfor har jeg tenkt på dette med bil en god stund nå. Har sett meg ut to subaruer:

En xv med 2-liter bensin og automat. Premium. Registrert 2016, men det står at det er en 2017-modell. Den har gått 52 000 km, og står nå ferdig med ny service (60) og bremser.

En forester med 2-liter bensin og automat. Registrert 2013, men det er nok en 2014-model etter hva jeg kan se. Den har gått 50 000 og har fulgt servicer (har også hatt 60 km service basert på år - ikke km). Dette er ikke en premium utgave.

Hvilken av disse to bør jeg velge (eller skal jeg gå for en nyrere mini countryman phev)?

Vil ha forutsigbart, stabilt bilhold som tar meg til fjells. Og kanskje litt rundt i byen her hvis jeg ikke kvitter meg med yarisen.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-01-16 12:02:07 +0100

Om du ønsker det et forutsigbart bilhold, vil det være fornuftig å glemme alt som har med Subaru å gjøre: både motorer og automatkasser har hatt en lei tendens til å gi de uheldige eierne grå hår i hodet og slunken lommepung opp gjennom åra. Og nei, Subaru Norge gir ikke ved dørene.

Slik jeg forstår det, kjører du nok litt mer enn de fleste, og du er godt fornøyd med din Toyota. Hvorfor ikke tenke i retning av RAV4? Rett nok ikke verdens beste firehjulstrekk, men greit nok, om vi snakker om jevnt over gode vinterveier for din del, skal du ikke se bort fra at du kommer både frem og tilbake. Du kan også trekke veksler på din erfaring med Toyota, du har antagelig allerede en god samarbeidpsartner som gjør godt arbeid med service og vedlikehold på bilen din. Slike ting er gull verdt, dette med en god samarbeidspartner og et normalt godt service- og vedlikeholdsregime er selve grunnsteinen i et forutsibart, trygt bilhold. Pass på bilen, og bilen passer på deg, legg ti lat understellsbehandling med jenvlig etterbehanling er en fornuftig investering, men velg en velrenommert aktør, ikke gå for lavest pris! Igjen...godt arbeid!

Mhp RAV4 av forrige generasjon, holder jeg en knapp på benziner. Dieselmotoren er gørrande dau, og forskjellene i forbruk er ikke allverden. En pekefinger: om du har budsjett for det, gå for siste generasjon, det er en vesentlig bedre bil, ja, det koster litt mer, men du vil uansett kunne ha glede av bilen i mange, mange år fremover. Mini countryman? Når du har en fot innafor døra med Toyota alllerede, og opplever det som en god ting, er det egentlig ingen god grunn til å gå for Mini. O m du er i tvil, oppsøk forhandlere og prøvekjør aktuelle biler, uansett om det dreier seg om brukte eller nye biler, forhandlerne har mulighet for å hjelpe kundene med prøvekjøring. Det er derfor de er der.

The Bottom Line er at du bør påse at du velger en bil i best mulig stand, uansett om du handler privat eller hos forhandler. NAF-test eller en godt gjennomarbeidet tilstandsrapport er obligatorisk i det prisleiet vi snakker om her, og jeg kan ikke understreke det sterkt nok, en slik test eller rapport SKAL foreligge FØR du i det hele tatt nevner ordene "kjøp" og "kjøpekontrakt". Det er normalt sett greit å komme til enighet om å rette opp feil og mangler FØR kjøp, skulle det mot formodning være vanskelig, ja da går du bare videre, det er IKKE rasjonering på gode bruktbiler! Om du venter med å sveipe innom NAF eller et autorisert verksted for å "sjekke bilen" ETTER kjøp? Ja, da sitter du i beste fall med en lang diskusjon foran deg om det dukker opp kritiske og dyre feil. I verste fall sitter du med en betydelig verkstedsregning og skjegget i postkassa!

Derfor: gjør en god jobb FØR kjøp, bruk tid og ressurser på å finne en bil i best mulig stand! I ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-01-26 11:07:43 +0100

Hei, Tusen takk for engasjement og oppklarende svar. Ja, jeg har tenkt en del på rav 4 også. Brukt eller ny. Men så er det jo en dyrere bil enn de to (litt eldre subaruene) jeg nevnt i tråden. Uansett, jeg har avskrevet subaru som aktuelle biler. Nå sitter jeg igjen og lurer på toyota rav. Ser at du i en annen tråd mener at RAV 4 har et skikkelig dårlig 4-hjulstrekk-system. Det er jo ikke så bra..? Gjelder det alle modeller frem til den helt nyeste, tenker du? Vil ha et BRA firehjulstrekk-system. Prøvekjørte en rav 4 fra 2016/2017 og følte meg egentlig litt som bambi på isen (det var litt holke den dagen). Hvis jeg likevel skal tenke videre på en rav - bør jeg tenkt ny? Og kan jeg da likesågodt kjøpe en suzuki across phev? Den er jo helt lik rav og er til salgs nå. Toyotas RAV 4 Phev kommer ikke på markedet før om 3-4 måneder. Da har jo hele vinteren gått.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar