0

Kommer e-Golf 2018-2020 til å rase i pris?

spurt 2021-01-07 17:02:09 +0100

Hei Jeg lurer på hva du mener om at den hittil så populære e-Golf med Rekkevidde (WLTP )231 km / 300 km kommer til å rase i pris nå som den skal ut av produksjon og de nye Volkswagen modellene ID.3 og ID.4 kommer?

Lurer også på hvorfor det står Rekkevidde (WLTP) 231 km på noen biler og (WLTP) 300 km på andre biler som ellers er helt like med tanke på årsmodell, vekt, effekt?

Med vennlig hilsen Charlotte Michelsen

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

4 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-01-07 20:12:57 +0100

Hei Charlotte Nei er nok ikke slik at prisen på nåværende biler raser fordi om det kommer ny modell, det er en masse faktorer som spiller inn og all spåing om fremtidig pris er nettop det det er altså å spå. fordi om noen hevder de vet bedre. Rekkevidde er stort sett basert på batteriets kapasitet.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Kommentarer

Ok : )) 1000 takk for svar. Charlotte

Lotte gravatarbildeLotte ( 2021-01-07 21:58:38 +0100 )rediger
0

besvart 2021-01-08 11:16:02 +0100

Nei, det er ingen grunn til at E-Golf skal rase mer i pris enn andre elbiler med dagens teknologi. Jeg vil si tvert om, dette er den eneste elbilen i markedet som ser ut og oppleves som en bil slik mange oss er vant med. ID ditt og datt kan gjerne være så og så mye "bedre", men som så mange andre elbiler, de ser ut som et såpestøkke med hjul på. Inne i bilen møter man også nye tider på godt og vondt, for noen av oss er E-Golf som et friskt pust i en ellers skjermbasert verden. Når jeg ser inn i min personlige krystallkule, tror jeg E-Golf vil appellere til mange i lang tid fremover. At den er "akterutseilt" og har "elendig" rekkevidde? Sjekk en gang til, det er faktisk ikke en eneste elbil i markedet i dag som har spesielt "lang" rekkevidde. Er vi litt djevelens advokat, har selveste Tesla X omtrent samme rekkevidde som en Lada anno 1974 med liten bensinmotor. En helt ordinær familiebil med dieselmotor gir Tesla X grisebank mhp rekkevidde :-)

Jeg tenker at de som kjøper en fornuftig elbil som E-Golf jo er, har et kjøremønster der de i alt det vesentligste klarer seg med de 2-300 kilometerne i maksimal rekkevidde som en E-Golf gir. The Bottom Line er at dersom du er smart, tar du vare på E-Golfen din og koser deg med den i årene fremover, pass spesielt på å lade på fornuftig vis: det forlenger levetiden for batteripakka. Optimal ladesyklus for dagens batteriteknolgi er å tilpasse ladingen slik at batterikapasiteten ligger mellom 20 og 80 %, i Teknisk Ukeblad finner du en fyldig artikkel som omtaler en kjekk kar som har mange tanker omkring dette: han har en Nissan Leaf, også kalt Nisseleif, av første generasjon, og har kjørt ovseleg langt og likevel bibeholdt en betydelig batterikapasitet. Tommelen opp, flink mann!

Poenget med å "bruke opp" en bil er at når den dagen kommer at den er "oppbrukt", ja da er det verditapet pr år, pr kilometer du har kjrørt, så lavt at du kan le hele veien til banken. Jeg vil også våge å påstå at til når du har valgt E-Golf, er det fordi den passer til dine behov. De behovene vil den klare å oppfylle også i fremtiden! Lykke til videre med en feiende flott bil!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2023-03-03 03:49:42 +0100

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2023-05-07 05:32:42 +0100

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger