0

Drift sikker bil?

spurt 2020-12-18 16:36:51 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei! Benny!

Har kjørt Saab og kun holdt meg til Saab i alle år. Men no begynner eg å bli lei av og skru hele tiden på hoved bilen min. Så no har eg invistert i denne bilen: https://www.finn.no/car/used/ad.html?...

Det eg lurer på er om denne type Golf med motor,gir og 4 motion system e solide? Dette er en 6 trinsmanuell.

Er det noe eg burde sjekke når eg får bilen? Får bilen uka etter jul. Tenkte og ta den på NAF test for å sjekke bilen. Er det multilink på disse også? Når er det ting begynner og ryke på disse bilene samt er det en hvis KM eg burde kvitte meg med bilen? :)

Håper du får en go helg og flott jul sammen med din familie! :)

Mvh Thomas J Freeland

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-12-19 17:28:20 +0200

Først og fremst: En godt gjennomarbeidet tilstandsrapport, eventuelt en NAF-test, er noe man bør ha på bordet FØR man signerer kjøpekontrakt. Dog, gitt en nogenlunde seriøs forhandler og en relativt ny bil kan det fort gå greit om man avdekker problemer i ettertid også.

Når det er sagt, dette er en grei bil på alle vis, jeg hadde selv bestillinga på Passat CC klar når jeg fikk anledning til å prøvekjøre Golf 7. Derved ble det Golf "med alt", først samme karosseri etc som den du har under levering, deretter en stasjonsvogn med samme oppsett etter at den første bokstavelig talt drukna. Nei, Golf er nok ikke "verdens beste" på alle områder, men det unike er at det er en bil som gjør det meste veldig, veldig godt. Med Golf kjører man rundt med et evig smil, så morsomt er det! Du har etter hva jeg kan se, euro6-versjonen av 150 hk TDI under panseret, du har sannsynligvis de assistentsystemene og det utstyret du måtte ønske deg, og du har Haldex 5. Nei, du har ikke DSG, men du har nok anvendbar kraft til at savnet av automat neppe blir et problem.

Jeg kom ved en inkurie til å se motoren omtalt i en polsk lærebok, dette er - om mulig - en enda bedre versjon av tidligere varianter over temaet TDI. Godt varmehushold, enda høyere ytelse, så gjerrig på drivstoff som en bil med DPF og andre Greenpeace-duppeditter kan bli! Totalutveksling som gjør at du knapt nok kjører på rask tomgang i norsk landeveistempo, på motorveier i det store utland kommer dette virkelig til sin rett! Nei, det er ikke noen "sprek" bil for de som måtte synes at benzinere er tingen, men den som ser på speedometernåla under aksellerasjon vil få hakeslepp, opp til 100 er denne bilen like kjapp som en hvilken som helst benziner det er naturlig å sammenligne med, fra 100 og oppover kjenner du trøkket i seteryggen. Du har så mye anvendbar kraft like fra tomgang at motoren trekker rent fra 60 km/t på 6. gir og like opp til toppfart.

Når det er sagt, av innlysende årsaker respekterer man selvfølgelig fartsgrensene der man ferdes. Like selvfølgelig er det at man tilpasser farten etter forholdene! Men du og du, med Haldex 5 tok VAG et stort skritt fremover, bilen er stabil som et fjell i alle hastigheter, uansett føreforhold. Med et av markedets desidert beste ESP/antispinnsystem som jobber sammen med firehjulstrekket skal du gjøre mye dumt for å bruke opp sikkerhetsmarginene. Nå har vel jeg en kjørestil som mange vil forbinde med "traktor", mange år bak rattet med undermotoriserte lastebiler lærte meg å kjøre på moment fremfor turtall en gang i tiden, men en slik kjørestil er egentlig en stor fordel når man kjører en bil med 2.0 TDI under panseret. Ikke for det, man kan gjerne trekke turtall, men det er rett og slett ikke nødvendig. Lave 0.4 er absolutt oppnåelig på flat vei med jevn kjøring i norsk tempo, ellers ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar