0

C klasse forbuk

spurt 2020-12-07 13:44:21 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei, kikker på en mercedes C klasse 1996. 1.8 Bensin automat. Lurer på hva forbruk ca den vil ligge på og hva en kan få den ned på med chip. Skal ha en billig bruksbil for mest landeveg. Hørte at disse bilene ikke går så mye lenger ned i verdi en 20 000kr. Stememr dette?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-12-07 18:10:35 +0100

Vel, for det første: du får mye bensin for hva det koster å "chippe" bilen. Dernest: det er på ingen måte gitt at en slik "tuning" vil gjøre noe som helst for drivstoff-forbruket, spesielt ikke i retning av gunstigere forbruk. Glem heller ikke denne lille "bagatellen" med at en eventuell tuning skal meldes både forsikringselskapet og Biltilsynet...dvs det skal inn i vognkortet. Dernest: økning i effekt og dreiemoment har sin pris, i form av økt belastning på hele gullrekka, fra stempler og råder like til drivhjulene. Om bilen er kjørt noen hundre tusen....er det rett og slett toskeskap av første klasse å tukle med motorstyringen på dette viset.

Siden du i det hele tatt nevner ordet "chip" regner jeg med at det dreier seg om en turbomatet motor...da skjer effektøkningen som en følge av at en gjøk i en garasje et sted hiver opp ladetrykk og drivstofftilførsel. Når motoren vel har rundt 150 hk fra før...da har du neppe noe problem med å holde følge med trafikken. Og gjett hvem som har best forutsetninger for å få det beste ut av motoren i en feiende flott bil med stjerne på...Mercedes eller gjøken i garasjen!

Mhp forbruk snakker vi om et oppgitt forbruk rundt 0.7-0.8 ved landeveiskjøring og MANUELL kasse, automat fra denne epoken har noe høyere forbruk. Ellers er tallene 1,27 ved bykjøring for 122 hk benziner. Uten at jeg kjenner Mercedes sine motorer i detalj, dette er sannsynligvis en versjon uten turbo gitt at vi snakker om 1996. Turboversjonen vil normalt sett ha et noe lavere forbruk, men skal vi være nøkternt realistiske, forskjellene er marginale. Du avgjør selv hvor mye eller hvor lite du skal bruke, har du en "aktiv" kjørestil bruker du lett dobbelt så mye pr mil som oppgitt forbruk. Kjører du derimot normalt jevnt og trutt, uten røkkekjøring og heftige nedbremsninger etterfulgt av like heftige aksellerasjoner, kommer du ned mot oppgitt forbruk. Og kjrøer du med råttent egg under kassen, kan du klare å presse forbruket ytterligere ned.

The Bottom Line er likevel at dette ikke er noen ideel bil om lavt drivstoff-forbruk står høyt på din prioteringersliste. Da ville jeg heller sett på en dieselbrenner, eventuelt en hvilken som helst bil med en liten benziner under panserer. Ellers er fordelen med C-klasse Mercedes at det er en grei bil på mange vis, god deletilgang, grei å skru på , en fjong bil å kjøre så lenge den fungerer. Bakdelene er at det koster å være kar, stjerna på panseret gjør noe med deleprisene, enten du skal ha originaldeler eller uoriginale deler. Det er heller ikke slik at Mercedes er feilfrie og/eller uslitelige biler, og om jeg ikke husker helt feil, snakker vi om en verdensmester i rust her. Så jo, det kan skje ting med bilen, og den kan absolutt gå ned til skrap-pant verdimessig før du får sagt "fin-stjerne-på-panseret". I min verden er det høl i hue å betale 20.000 for en 24-25 år ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger