Nja...jolly fine at ting er byttet, men grundig sjekk og prøvekjøring er mandatory uansett. Man bør mao ikke la seg forblinde av at ditt og tatt er byttet, spesielt ikke når ting er byttet av det være seg en ivrig garasjemekaniker eller venners venner. Noe forenklet sagt, det skal gjenspeiles i prisen.
Jeg ville ikke kjøpt en slik bil uten å kjenne dem som er involvert svært godt. evenuntuelt spandert en NAF-test. Når det gjelder motoren, er den det minste problemet her, tipper det dreier seg om en 1.4 TSI av den sorten som fikk nervøst sammenbrudd av kamkjedestrammeren som ikke var helt god på disse motorene frem til 2013. Men jeg stiller meg noe undrende til at turbo og girkasse er byttet, er bilen kjørt 500.000....eller har den mange eiere som synes "aktiv kjøring" er festlig? Er bilen kanhende "tuklet" med? Har du den minste mistanke om chip-tuning eller annen tukling...det er et par måter å gjøre det på med VW...stay away!
Ja, jolly fine at ting er byttet, men "hvorfor" og "når" er relevante spørsmål her, og ikke minst: hvor mange eiere har herjet fritt med denne bilen? Som sagt...grundig sjekk er på sin plass! Lykke til!