0

Forventninger nybil

spurt 2020-11-23 17:56:46 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny!

Idag har jeg hatt bilen på NAF for å sjekke lakktilstanden på bilen jeg mottok 23.06.20.

NAF rapport: Det er farveforskjell på dører, støtfanger, og en del skimmer/appelsin og støv i lakken. Lakk på bakluke opp mot ryggekamera er for tynt påført. Noe variasjon på lakktykkelse.

Det de sa til meg: Her ser man tydelig fargeforskjell, tydelig omlakkering.

Hva gjør jeg? Dette ble jeg aldri informert om.

Tesla ønsker å flekke mer på bilen, den er allerede spotlakkert 2 steder av Tesla..

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-11-24 23:01:35 +0100

Vel, slik jeg ser det, er du ikke alene om å oppleve at Tesla har et stykke å gå på flere punkter. Ppå forbrukerrådets hjemmesider finner du en grei veilledning for hvordan du skal gripe det an når du av forskjellige årsaker opplever problemer på forskjellig vis etter bilkjøp. Uavhengig av hvordan du griper saken an videre, det er uansett lurt å sette seg inn i rettigheter og plikter her!

Ja, du kan gjerne forsøke å komme i dialog med Tesla Norge med rapporten i hånden, fungerer ikke det, ja da kommer forbrukerrådets veiledning til sin rett! Uten å foregripe noe her, Tesla har fått mulighet til å utbedre feilene, uten å lykkes. Det du beskriver lukter hellakkering, forhåpentligvis er du NAF-medlem, da kan du også søke råd og eventuelt engasjere en av NAF sine samarbeidende advokater. Om du må gå videre med saken, sørg for å oversikt over saken og orden på dokumentasjonen, det gjør alt så meget mer effektivt.

Det springende punktet her vil være hvor mye du skal akseptere av dårlig utført arbeid og ikke minst, ressursbruk i form at tid, før du eventuelt kan kreve kjøpet hevet. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar