0

Renault megane 18-19 modell

spurt 2020-11-15 19:50:39 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei!

Jeg funderer på å kjøpe en Renault megane stasjonsvogn, årsmodell 18/19, med maks km stand på 50.000.

Hvilke feil er vanlige på disse bilene, og er Renault like frynsete som ryktet sitt eller en ok bil, om alle servicer er fulgt og bilen er i god stand?

Mvh, Sander

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-11-19 17:09:12 +0100

Naj...det er jo ikke en bil med spesielt god kundestøtte i Norge. Den eneste fordelen er at du tilsynelatende får "mye bil" for pengene, dvs bruktprisen faller raskere enn et blylodd. Bakdelen er at dette fortsetter....og fortsetter....og fortsetter....og før du vet ordet av det, er bilen verdiløs. Det betyr at den som kjøper en sånn bil, bør planlegge for lang eiertid. Da betyr det plutselig også mye mer at bilen er "grei" å ha med å gjøre over tid og ikke minst, at du har rimelig grei tilgang på deler og verkstedstjenester. Når det er sagt Megane er produsert i Frankrike hhv Spania, og den klarer seg slett ikke så verst i consumer reviews og diverse undersøkelser mhp pålitelighet, feil osv osv.. Det er grunn til å forvente at bilen kan gi deg mye glede gjennom eiertiden gitt at et normalt godt vedlikeholdsregime og denne bagatellen med jevnlig understellsbehandling. Det innebærer at dersom bilene du etterhvert kommer til vurdere, bør kjøres rett til understellsbehandling om de ikke er understellsbehandlet etter at de kom til Norge...og deretter etterbehandles hvert annet til hvert tredje år. Det jeg har sett av nyere Renault tilsier at dette absolutt er en fornuftig investering.

The bottom line er at dersom du ikke legger forventningene for høyt og er klar over bakdelene, får du en fransk bil på sitt beste: komfortabel, godt utstyrt, grei motor og girkasse og ikke minst: en bruktverdi som er veldig grei for deg som kjøper. Du må også være innstilt på å legge ned en ekstra innsats i å finne et verksted som kan gjøre en god jobb med denne bilen, og ikke minst, du eller verkstedet må ha kontroll med hvor du kan finne deler på en grei måte. Om jeg skulle skaffet meg en sånn bil, ville jeg sjekka hvor jeg kunne få tak i en delekatalog også, det gjør det mye enklere å bestille deler på nett. Det kan gi greie priser og rask tilgang, noter deg imiderltid at det er smart å betale litt mer for frakta og bruke DHL: det gir deg enklere fortolling og rask levering "på døra". Det lønner seg i lengda, både jeg og mine venner har hatt mye glede av DHl opp gjennom åra.

Renault er forøvrig et "stort" merke i flere land i Europa, først og fremst Frankrike, men også våre gode naboer i Sverige har sansen for Renault. Nei, det er ikke helt uten grunn at Renault har et dårlig rykte i Norge, uten at jeg vil gå inn i en polemikk om akkurat det, men når vi snakker nyere Renault er det største problemet det jeg nevner innledningsvis: bilene er ikke speseilt populære. Det gjør noe med både det ene og det andre. Men er man nok entusiast og en smule frankofil, er det et godt valg. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar