0

Focus 2.0 140 hk 2014,km 108000.

spurt 2020-11-14 06:49:01 +0100

anonym bruker

Anonym

Sliter med tungstart når motoren er kald,når den starter så høres motoren som en gammel boliger! Glødelampe lyser når man gløder. Gløderele er testet,og glødeplugger er byttet. Det samme er dieselfilterhus og filter ,skiftet. Merkeverksted sier de ikke vet hva som er årsak,de må lete på timebasis. Ba om at de kontaktet importør,men de får ikke noe svar fra dem. Dette er min 5.Focus,og den første med kaldstart vansker

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-11-14 08:55:16 +0100

Hei På en diesel må du ha kompresjon for å antenne dieselen samt varme for å hjelpe situasjonen som igjen glødepluggene gir. For å oppnå varme må du ha turtall som start motor gir i startøyeblikket så da kan startmotor være svekket eller du har dårlig batteri som gjør at den sviver for sakte rundt. Hvis det ikke er byttet batteri tidligere så er levetid ca 6-7 år så du er i grenseland for batteribytte. Neste steg vil være å se til at spenning virkelig når glødepluggene når man gløder og gjør de det er det bare motor kompresjon og dyser igjen å misstenke her.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-11-14 19:20:47 +0100

Knallgod oppskrift for feilsøk fra Kamerat K, kan bare tilføye at kombinasjonen glødeplugger og startmotor er en skikkelig høydare om batteriet ikke er på topp lenger! For å si det sånn, dersom Ford ikke har spandert et batteri av den mer spenstige typen fra fabrikk, er det overveiende sannsynlig at du som et minimum bør få sjekka batteriet. Det kan du få gjort både på et verksted og hos f.ex en lokal Exide-forhandler. Og nei, du skal IKKE kjøpe nytt batteri på Biltema, en dieselbrenner trives best med et batteri med høy kortslutningstrøm. Exide er blant de som leverer slike batterier, vi snakker om batterier som leverer typisk 3-4 ganger så høy strømstyrke som et Biltema-batteri. Ja, det koster noen hundrelapper mer, men det får du igjen tifold, både i mindre ergrelse og startproblemer, og ikke minst, i form av lengre levetid. Anbefales på det varmeste!

Ellers tenker jeg at du også beskriver "ein kvardag" somn er forenlig med at glødingen ikke spiller helt som den skal. Det kan skyldes en glødeplugg som ikke spiller med, spesielt når du antyder at motoren går som motoren i en gammel skøyte, og det kan være at batteriet ikke evner å levere tilstrekkelig strømstyrke til det være seg gløding og/eller startmotoren. Det er rett og slett litt Ole Brumm i dette, begge deler må være på plass for å få start på motoren, og fellesnevneren for disse to tingene er at begge gulper strøm av milde makter! Som antydet over, en dieselmotor er a complete different matter når det gjelder strømtrekk kontra en benziner!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2020-11-14 06:49:01 +0100

Sett: 109 ganger

Sist oppdatert: Nov 14 '20

Antall visninger