0

Hei, det her med økonomi

spurt 2020-11-09 17:33:42 +0200

anonym bruker

Anonym

Vi har en lokal bilpusher her vi bor i Østfold. Denne Suzukien går som ei klokke, kostet under 30k, og er helt grei, men nå nermer det seg EU kontroll. Om regninga blir like stor, så tenker jeg at det det er like greit å få fikset allt, så går det noen år til fra A til B, istedet for å ta de samme pengene og kjøpe en ny kjip bil ?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-11-09 18:29:40 +0200

Nja....det gode med denne strategien er at du slipper overgangkostnaden ved å bytte bil, her først og fremst registreringsavgift, gitt at du kjøper en annen likeverdig bil med "ny" EU til omtrent samme pris. Det gamle ordtaket "du vet hva du har, men ikke hva du får" er også aktuelt å hente frem her, men strengt tatt: jeg ville nok hatt is i maven til jeg hadde resultatet fra EU-kontrollen i hendene. Får du krøss i margen for f.ex "rust", er det snipp-snapp-snute, det er så enkelt som at det man ser av rust ofte bare er toppen av et megastort isfjell. Dersom bilen er grei mhp rust, ville jeg ikke vært redd for å svi 20-30 lapper for å kjøre bilen kanhende både en og to EU-kontroller til. Det er jo så enkelt som at selv om du bare klarer å holde bilen på veien et eneste år til, så er kostnaden latterlig lav! Alt over år uten nye utlegg av betydning vil være den reneste julebonusen.

The Bottom Line er at jeg har fulgt omtrent samme oppskriften gjennom flere tiår selv, det fungerer som en drøm, men så har jeg da også hatt god kontroll på bilens status gjennom å være en over gjennomsnittet ivrig garasjemekaniker frem til jeg fikk anledning til å kjøpe litt nyere biler. Derfor...vent med å ta beslutningen til du ser om du kan kjøre hjem fra EU-kontrollen! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-11-10 07:35:19 +0200

Hei Etter prisen å dømme er bilen kanskje en rundt 2005 model, utviklingen har kommet langt ang kollisjon sikkerhet og sikkerhetsystemer på småbiler siden den gang så å oppgradere er ikke alltid så dumt så hvis regningen kom på 30 000 kr for å få den gjennom EU ville jeg nok tenkt 2 tanker samtidig her. Tror jeg ville tatt en vurdering etter kontrollen og skulle det vise seg at bilen har rust så er det nok over fordi den kampen taper man alltid, å bytte kanaler og traverser blir dyrt og blir som regel bare å plastre åpne sår der de blør som verst.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar