0

Dagens artikkel Mitsubishi

spurt 2020-10-16 10:27:02 +0100

Javel da var vi tilbake der vi startet før sommeren om at Mitsubishi skulle slutte å importere biler til Norge, de har iallefall greid å få masse gratis reklame og publisitet ut av det, ref en mengde lange og omfattende artikkler med Mitsubishi forhandlere som nærmest gråtende har forklart hvor ille det blir for dem ?, er det virkelig så vinglete sjefer i Mitsubishi systemet eller var nettopp planen å skape publisitet ???? Kommentaren fra Knut Skogstad om at Mitsubishi bilene vil få verdifall og problem med tilgang på deler tror jeg noe raskt ble hentet frem, det er jo ikke slik at de skulle slå seg konkurs så de har krav på seg til å ha tilgang til deler i en årekke fremover og det med verdifall må man ha evner i klasse med Lilly Bendris for å kunne si noe om fremtiden ang dette.

Mvh Kviasen

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-10-16 10:43:27 +0100

Hei Kviasen! Takk for interessante betraktinger rundt Mitsubishi. Mitsubishi er i global sammenheng en ørliten bilprodusent med anstrengt økonomi. De har lite midler til å utvikle nye og dagsaktuelle biler. De taper per i dag penger i Europa.

Det hjelper liksom ikke mye i den store sammenhengen at noen få tusen nordmenn kjøper ladbar Outlander. De vil heller satse i landene de tjener penger (og som har litt slappere utslippskrav) som USA (med inntak av visse stater) og i Østen, med hjemmemarked og Kina som viktige salgssteder. Det er der det kan tjene penger for å komme seg videre.

Akkurat hva som skjer med Europa, Norge og Mitsubishi nå er jeg litt usikker på og skal ikke uttale meg om. Jeg setter meg heller på gjerdet og venter litt – for å se hva som skjer, framfor å gjette. Men signalene som kom i sommer var skremmende på alle i Mitsubishi organisasjonen. Dette kom som julekvelden på kjærringa. En del norske arbeidsplasser ville unektelig blitt berørt av dette.

Om det hadde blitt slik at det ikke kom nye biler, ville nok verdifallet på nyere Mitsubishi blitt noe høyere. Deletilgangen er, som du er inne på, sikret. Men jeg tror nok det kunne blitt noe mer ventetid på enkelte ukurante deler enn det per i dag er.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger