0

Mercedes sklir fort.

spurt 2020-10-11 07:14:05 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Jeg har en Mercedes C-klasse, 07modell. Denne opplever jeg at sklir mye fortere enn f.eks vår Toyota. Det skal ikke mye fukt til i veibanen eller is før jeg føler meg som en råner der jeg sklir rundt. Er det noen måte jeg kan endre dette på? Jeg har tidligere hørt at noen legger tunge deler i bagasjen, men usikker på hva det hjelper for. Tilpasser selvfølgelig farten. I går kjørte jeg ut på e6, og sklidde fort over i andre kjørefeltet. Da hadde det såvidt regnet litt på formiddagen.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-10-11 10:42:23 +0100

Du beskriver ikke fenomenet i detalj, men uten forkleinelse for noen, det finnes ikke den Toyota som matcher det være seg understellet eller ESP/antispinn på din Charmedes. I ditt sted ville jeg først sjekka luftrykket...det ville ikke være første gang noen hadde blingsa litt her!

Ja, det kan være støtdempere som er fis tomme for olje, dvs totalt kaputt, da føles bilen som å ri på en full fantekjerring! Men du nevner spesifikk "skli", da er det nærliggende å ta en en titt på dekka, du kan rett og slett ha det noen av oss kaller "sklidekk", dvs dekk som er ekstremt harde og glatte, enten fra fabrikk eller som følge av ting som har skjedd i ettertid. Mye sol, kanhende du fortsatt kjører på bilens originaldekk...det er en skikkelig høydare etter så mange år!

Uansett, knallharde dekk må byttes....uten bønn. Typiske dekk som kan være dritt fra fabrikk står det ofte "Toyo", "Yokohama" og lignende på...såvel Korea- som japsedekk er bannlyst på mine biler. Men igjen, mange år og mye sol ødelegger de beste dekk. Mhp nye dekk: på en god tysker ville jeg tenkt på Michelin på sommeren, eventuelt Nokian. På vinteren er Nokian en suveren vinner på skikkelig vinterføre,Michelins nordiske vinterdekk som en grei ting for mye is og barmark, og Continental som en god allrounder. Men vær nøye med valg av profil, rådfør deg gjerne med noen som kjenner Mercedes C-klasse.

Det kan også være at det er et belegg på dem, da kan en god vask med fettløsende remededier etterfulgt av grundig såpevask være tingen. Med "fettløsende" remedier er det her viktig å bruke noe som ikke legger igjen et belegg, parafin er f.ex ikke det smarteste du bruker her....det er fett i parafin. endelig kan "noen" ha brukt silokon i en eller annen form på dekka - bla såkalte "dekkfornyere" på sprayboks inneholder en ikke ubetydelig mengde silikon. Da får du en spennende kvardag! Kuren er også her...vask!

Vær forøvrig ops på at ikke alle sprayflasker som markedsføreres som "dekkrens" er smarte å bruke. noen av dem inneholder....silikon....eller andre glatte ting.

The Bottom Line er at det er tull å hive blylodder i bilen for å kompensere for eventuelle andre feil. Om du opplever problemer på vanlig våt vei, vel og merke med normal kjøring og ikke idiotkjøring der du stadig skal "teste" veigrepet, ligger årsaken med stor sannsynlighet i dekka så lenge vi snakker markante "skli" symptomer. Om det er full-kjerring-symptomer, er det en eller flere fatale feil i hjulopphenget. I begge tilfeller vil ekstra vekt snarere forverre problemet enn det motsatte, feil plassert vekt kan sende deg rett ut i geografien med brask og bram. Avhengig av hva symptomet egentlig er, få sjekka opp dekk ehv hjuloppheng snarest! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar